Det ser overordentligt smukt og stilrent ud:-) Jeg havde for et par år siden en ældre Nikko receiver som jeg forærede til mit gudbarn. Den lød godt og hun er stadig henrykt over den. Hvilke Jbl`er er der tale om?
Tak Bjarne :) ja, jeg synes det blanke japanske fra sidst i 70'erne er noget af det flotteste. Højttalerne er et sæt L100 Century og et sæt nyere LX'er (= wanna-be JBL lavet af Harman Group). Basserne i de sidstnævnte var vist fra Audax og mørnet op men de blev skiftet til nogle Scan-Speak med gummiophæng og refleksportene ligeledes skiftet, så de passede. Kabinettets litervolume og de øvrige enheders følsomhed passede fint til den der Scan-Speak enhed. Ikke meget vintage over det og vel i bund og grund noget biks men det spiller da og bassen er en del bedre efter ombygningen :)
Jeg lurer løbende efter andre højttalere men dels vil jeg ha' noget godt, dels vil jeg ikke betale en bondegård for det. Sådan er vi vel lidt alle sammen :)
Hej Skjold. Jeg forstår fuldt ud din glæde ved det gamle silverface udstyr, jeg syntes også det er ret fedt. Jeg kan godt huske at stå i Audioscan og savle over det sæt der. Og store Coral højttalere, Fostex trælæbehorn, IMF transmissionslinjer og Rega planeter. Nu har jeg selv et Luxman setup i stuen med blafrometre, børstet alu, equalizer og koblet på store Coral højttalere Det er nok ikke verdens bedste anlæg, men der er en ung knægt inden i der er ret fornøjet.