En underligt bevægende sang fra Bowie (og et nyt album til marts!)
Cinemad skrev:Hende her har jeg været på jagt efter et stykke tid.
Jeg har været nysgerrig, for hendes mand er Jon Hiseman, og han er også med på pladen.
Jon Hiseman spillede trommer i Colosseum, og hvis i vil unde jer selv en oplevelse så prøv at finde deres "Valentyne suite". En fremragende plade, hvor Barbara Thomson i øvrigt også medvirker.
Barbara Thomson er spiller jazz, og gør det fremragende i mine (ikke så jazz-kyndige) ører.
Cinemad skrev:Hende her har jeg været på jagt efter et stykke tid.
Jeg har været nysgerrig, for hendes mand er Jon Hiseman, og han er også med på pladen.
Jon Hiseman spillede trommer i Colosseum, og hvis i vil unde jer selv en oplevelse så prøv at finde deres "Valentyne suite". En fremragende plade, hvor Barbara Thomson i øvrigt også medvirker.
Barbara Thomson er spiller jazz, og gør det fremragende i mine (ikke så jazz-kyndige) ører.
his067 skrev:For mange år siden kom jeg kort sammen med en pige som jeg altid mindes med lidt vemod. Det var en dejlig tid og jeg håber hun har det godt. Denneher plade minder mig om hende, og om mine år på Det Frie Gymnasium på Krogshøjvej i Bagsværd.
his067 skrev:En underligt bevægende sang fra Bowie (og et nyt album til marts!)
haflermicro skrev:Korrekt....RCA's indspilninger i 70'erne var ikke altid for heldige...mine gamle The Sweet plader har eksempelvis alle en lyd som er lidt dunkel...eller tør i det om man kan beskrive det sådan.
Og så lige en smule "kaminild" ind over...så er lytteoplevelsen stækket!
Pladeselskabet Epic led af samme problem....lyt blot til vinyludgaven af Bat Out Of Hell med Meat Loaf...det er ihvertfald ikke indspilningskvaliteten der gjorde den til mega-sællert!
Om man kan lide David Bowie eller ej....hmm.. smag og behag er jo forskellig....rigtig mange mennesker synes f.eks. Bob Dylan er så evigt fantastisk, hvorimod jeg aldrig har "fanget ham"...og det blev ikke bedre af at han på en regn- og blæstfuld dag på Midfyns Festivalen brillerede med total indadvendthed og lallet performance!
Vigtigst synes jeg det er at være ærlig over for sig selv...kan man ikke lide Tom Waits growle, eller Nick Cave synge om død og ødelæggelse, så er det da tossedumt at købe sådanne plader bare for at signalere man er intellektuel!
kbekke skrev:Grizzly Bear: "Shields".
Det er jo god stil at skrive lidt om, hvad man hører. Men for en gangs skyld er jeg tæt på at mangle ord.
Men altså der er laptop steel, drum machine, cello og bas clarinet (blandt andet). Et instrument, de kalder "the wheel" og ind imellem er der brug af bevidst overstyring og en helt absurd rumklang.
En 180 grams luksusproduktion i tykt karton, som man af en eller anden grund har valgt at mikse så det lyder som om den er optaget i en papkasse fuld af vat; mørkt og stort set uden diskant. Jeg kan ikke komme til anden konklusion, end at det simpelthen må være meningen at det skal lyde sådan. Selvom det på ingen kan associeres med hvad jeg opfatter som "high-fidelity" eller bare "god" lyd. Og det er ikke fordi det egentlig lyder "dårligt".
Det lyder bare... mærkeligt.
Musikken er tilsvarende og fuldstændigt udefinérbar. Det kunne være Moody Blues, der møder Flaming Lips morgenen efter festen eller måske Siouxie Sioux på hjem fra en mislykket date med Bryan Ferry. Det er meget mærkeligt og meget kunstfærdigt og alt efter temperament og humør kan det sikkert være både helt fantastisk og aldeles rædselsfuldt.
Sjovt nok aner jeg lige nu ikke om det er det ene eller det andet.
Den her skal nok lige ha' lidt tid til at synke ind.
Brugere der læser dette forum: Ingen og 9 gæster