haflermicro skrev:[quote="zaragonWell - Tænker jeg på Gerry Rafferty, tænker jeg også lidt på gruppen SAILOR, som havde en masse store hits i 80'erne. Studiemusikere, der vist kom fra Holland, men som havde brandgode numre.... "Stiletto Heels" var rigtig go', og også "Traffic Jam". De minder mig lidt om Gerry Rafferty, og havde desværre den samme lidt "kølige, professionelle" indspilningsstil, der -imho- toppede med Queen. Et eller andet sted blev det "livløst"... et produkt, der ku' masseproduceres og sælges til netop "masserne". Stor synd og skam for talentfulde musikere, imho. Producenter og teknikere har ufattelig megen indflydelse på det endelige produkt!
Med din fortælling om begravelserne bør det gamle Slik-hit Forever And Ever være det næste du opsøger på
Spotify eller Youtube....det rammer stemningen :-)...iøvrigt med en ung Midge Ure på vokal....og nummeret skrevet og performet så det lyder exactement som Bay City Rollers som var mega-populære samtidigt.
Try it out!
George Kajanus og Sailor har en stor plads i mit hedengangne teenagerhjerte...elskede at se dem optræde med
deres Nickolodeon-orgel og den specielle lyd det gav.....specielt "One drink too many" er et topfestligt nr...[/quote]
okay - det lyder interessant!

det vil jeg da gøre, altså lytte til det nummer, du nævner... hvor var det nu Midge Ure havde så megen succes? Jeg har vist lidt "maler-hjerne-syndrom" (aka. Dry-Martini-syndrom) lige for tiden, så jeg husker det ikke helt...ups!

Der var mange gode grupper dengang, og jeg husker bestemt "Vienna", som var hamrende flot bygget op. Sting og Police havde også gode numre, men HVEM kan dog holde ud at høre Sting synge ROXANNE solo??? JEG kan ikke! Elsker Brian Ferry's vokaler på AVALON-albummet - Fræk lyd fra HUMAN LEAGUE, inciterende stemninger fra COMMUNARDS (stemmen taler vi ikke om) - og alt det gode fra 60'erne, Francoise Hardy, Sandie SJOV (Shaw), herlige DUSTY SPRINGFIELD (pragtfulde numre indspillet herligt på Philips!), Esther & Abi Ofarim, unge Barbra Streisand, uforglemmelige klassikere af (især) Art Garfunkel og Paul Simon, og så mange andre, jeg burde nævne... så kom rædslerne... Sweet, Slade, Suzy Quattro, Mama Obscuri (gæt hvem), og jeg fik øjnene op for verdens musikalske arv i form af renaissance-musik, barok, fransk og spansk troubadour og klavermusik. ....
Undskyld, hvis jeg "flyver over målet", men det er mange af disse "kærlighedsaffærer", der har ført mig ud i hi-fi... hvad er hi-fi, hvis vi ikke har musikken til at nyde den??
frokosttid.... livet er ikke lutter leverpostej!
-z-