Nu synes jeg det bliver unødigt indviklet...jeg foreslår at forstærkeren samles...så den er komplet. Så forsøges opstart...gerne med kortsluttet modstand...det sker der nemlig ingenting ved. Variotrafoen skrues langsomt op fra 0...mens strømmen kontrolleres på varioens amp-meter. Så længe det holder sig under 0,5A er der ingen problemer.
Hvis der er kortslutning i noget som helst stiger strømmen meget hurtigt allerede ved 5-10V på varioen...det er derfor jeg gerne ser formodstanden kortsluttet...for at få resultatet...så og sige.
Opstart standses gerne ved 50V på varioen og spændingen på de store lytter kontrolleres...der skal da ligge 15-20V over hver elektrolyt...så kan også lige måle mellem stel og en vilkårlig emitter-modstand pr kanal. Det vil vise om forstærkeren er faldet til ro omkring 0V...er der flere Volt er der fejl. Er alt som det skal være kan man forstsætte at skrue op ganske roligt...strømmen skal aldrig overstige 0,5A. Gør den det stopper man med opstarten for så er der et eller andet der bruger for meget strøm.
Min mistanke om at der er noget andet galt går slet ikke på hverken nettrafo eller ensrettere, men defekt udgang. Det er nu slet ikke sikkert der er noget som helst galt, men det ved man jo ikke før man afprøver den.
Det der med at den lægger DC ud fordi den ene ensretter mangles er ikke rigtigt...det betyder bare at den ene udgang ikke får strøm. Der er nemlig seperate viklinger, ensretter og elektrolytter til hver udgang. Mindre kan jo ikke gøre det når det nu er Marantz. Det kan man se lige her...den minder jo meget om min model 2500...de er vist fra samme kuld.