Jeg er en Marantz fan som købte en 1060 og en 112 for mine surt optjente penge som teenager midt i 70’erne. Et par år efter købte jeg to HD66er også. Det setup kørte jeg med i ca 30 år, så skiftede jeg ud med harman/kardon receiver og CD, men nu vil jeg tilbage til klassisk Marantz mht forstærker og tuner (jeg bruger stadig mine HD66, efter de har fået nye gummimembraner). Spørgsmålet er så, hvad jeg skal have? Jeg har to muligheder, få repareret det jeg har, eller købe en receiver på ebay.
Det jeg har: Det virker, men følgende skal udbedres:
1060: Kan ikke skrue helt ned for højre kanal, den forbliver høj. Nogle gange
112: Diverse pærer gået, og centreringsinstrumentet viser 7-8 mm til højre når FM stationen er optimal, burde stå i midten
Købe på ebay:
Jeg overvejer min ungdomsdrøm, en 4400, men priserne gør at jeg også kigger på 4300, 4270, 2325 og 2275
Hvad kan bedst betale sig? Hvad vil det koste at få det jeg har repareret. Jeg ved intet om elektronik, men kan ellers reparere stort set alt, så hvis jeg blev instrueret, tror jeg at jeg kunne skifte komponenter selv. Eller er der en i nærheden af Roskilde der kan det? Hvad tror I det kommer til at koste? Og de receivere man ser på ebay, holder de, eller er det som regel sådan at man kan regne med at komponenter fejler hele tiden, de er trods alt gamle?
Alle gode råd er velkomne