Dagens fund er forfriskende ... sønderjy(d)sk ... selvom ikke alle tekster er lige skarpe, og det er en lidt sen vinylplade (1984). Men det svinger sgu-agtigt:
.
PQR
Bofa/B&O Siemens/Klangfilm Mono (og stereo) Med mere.
Tør jeg nævne den (jazz) vinylplade, som jeg også havde med hjem i dag?
Jeg tør godt, ja, det gør jeg, gør jeg ikke? Selv om coveret ikke er kønt?
Jeg havde ikke helt set det komme, men Papa Bues Viking Jazz-band brænder igennem og (Bjarne) Liller, der vist har været bjanjo-spiller i den sammenhæng siden 50erne, svinger, som en original jazz'er skal. Og optagelsen? Der er sgu hul igennem!
PQR
Bofa/B&O Siemens/Klangfilm Mono (og stereo) Med mere.
Hvad med den danske sangskat tilsat Neil Young & Crazy Horse?....Ivan Sand vedkender sig at være imitator, men gør det med værdighed, fordi danske sange fra skole- og højskolesangbog på denne plade får en tiltrængt re-præsentation. Jeg elsker Neil Young...og synes denne plade er en fantastisk god og sjov dansk tribute......vellykket!
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Mvh Jesper
Hafler DH100 Preamp 1985 Hafler DH500 Power amp 1986 Luxman PD300 1981 m. SME 3009II Non Improved Ortofon MC20 Super MKII + Ortofon T20MKII Step-trafo Musical Point - Point One Reference Earthquake SleekWave CP8 subwoofer
Fantastisk post-bob plade fra Henderson. Jeg hører den i en lidt sjov varient - en flink fyr på internettet havde gjort et fremragende vinyl-rip af sin "Music Matters" 45 rpm's dobbelt LP "tilgængelig" ("host host" ). Hvert nummer fylder imellem 200-400 mb og er blevet brændt på 2 cd'er (dobbelt LP = dobbelt CD - sådan skal det være!). Den spiller nu lystigt igennem min trofaste Philips CD630, min ny-indkøbte Luxman R-1040 og mine små Rogers....ret dejligt lyder det for at sige det mildt
ahhhhhhh - Dusty!! Fløjl for sjælen med den stemme! Elsker også hendes Randy Newman fortolkning af "I Think It's Gonna Rain Today" (blandt mange andre af hendes fantastiske sager!) Dusty In London er også værd at lytte til (udkommet lidt senere, mindes jeg ret...) Rhino har lavet et par fantastiske overførsler til CD, "just for the record"!
I dag faldt jeg over denne - for mig ukendte - maxi med Lars Hug. 12" - 45 rpm.
HUG Cover1.jpg
Der er kun 3 numre: Side A: En remixet udgave - ganske swingende - af "Kysser himlen farvel". Side B: 2 albumversioner af "Mon de kan reparere dig" og "Kysser himlen farvel". Made in Holland 1986. Skægt at man kan støde på noget, man ikke anede fandtes, med en kunstner, som man ellers troede man havde alt med...
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.