For 40 år siden...

Fundamentet for vores passion

Re: For 40 år siden...

Indlægaf Max » man 25. mar 2013 23:19

spuncut skrev:Det ku' man ikke ! ... Man var enten Sweet-fan eller Slade-fan, man ku' umuligt ha' plader med begge bands.

Man kunne jo også vælge at hade begge disse plastikbands :)
Mvh Max
Brugeravatar
Max

Lokalitet: 8700 Horsens

Indlægaf Tonni » man 25. mar 2013 23:30

kbekke skrev:MIT første rigtige møde med DSOTM indtraf en del år senere, da jeg var i praktik sammen med Tina Gylling på "Dampradioen" i Roskilde. Vi gik i 10. klasse og skulle af grunde som gik hen over hovedet på mig, lave et "kritisk indslag om scanning af gravide kvinder" (!) og sad og rodede i studiet aftenen før det skulle sendes. På en eller anden måde kom jeg til at sætte "Breathe" på grammofonen, hvorpå produceren brølede "Ja, for helvede! Det er sgudda GENIALT det der! Det er vores intro..."

Og sådan blev det og vi var vist ret stolte da det blev sendt i HELE Roskilde og så det ik' engang løwn...

Se. HER savner jeg så, i den grad, en like knap!!! Det er simpelt hen en SKØN beretning den her... :OLO:

Og tråden er ved at få liv. Pre/post 40 års anekdoter omkring vore spæde musik/hifi føler jeg bare er pi..e spændende!

Tusind tak for jeres bidrag! Bliv endelig ved!!!
Bare det GLØDER!!!
Brugeravatar
Tonni

Geografisk sted: Det sorte Jyllands næserod, Lidt norden for arret!
Lokalitet: Dalbyover

Indlægaf his067 » man 25. mar 2013 23:39

Tonni skrev:Og tråden er ved at få liv. Pre/post 40 års anekdoter omkring vore spæde musik/hifi føler jeg bare er pi..e spændende!

Tusind tak for jeres bidrag! Bliv endelig ved!!!

Det var vel egentlig også den gang at der var Gladsaxe Beat Forum hver måned, hvor vi fik hørt en masse musik, røget en masse hash og drukket en frygtelig masse sprut: Burning Red Ivanhoe (sommetider med Povl Dissing), Culpeppers Orchard, Tempest, Ten Years After, Tassavallan Presidenti, Hoola Bandoola Band, Rainbow Band, Midnight Sun, Champion Jack Dupree, Fessors Big City Band, Alrune Rod, Gnags, November, Gasolin, Benny Holst og Arne Würgler, og et band som jeg ikke husker navnet på, men med en venstre-håndet guitarist og Rumle Hammerich på trommer.

Joh, det var tider...
Oracle Delphi Mk 5.5, Mørch DP-8, PT: Ortofon SPU Royal N, NLE22 med batteriforsyninger, Lyngdorf CD2, Roon Rock, Lyngdorf TDAI 3400, Sansui PS 112C HT kabler, Martin Logan Vantage....og en frygtelig masse andet.
Brugeravatar
his067
Redaktør

Geografisk sted: Aberdeen (Det rigtige Whiskybælte. Nærmeste Brænderi: Glen Garioch)
Lokalitet: Aberdeen, Skotland

Indlægaf Captain Phoenix » tirs 26. mar 2013 00:16

kbekke skrev:
Captain Phoenix skrev:....Og så må jeg vist have haft en del plader med Slade og Sweet (som nok ikke ville holde ret godt i dag...).

Det ku' man ikke ! ... Man var enten Sweet-fan eller Slade-fan, man ku' umuligt ha' plader med begge bands.

Kan godt se pointen... Hvis jeg graver lidt dybere i hukommelsen tror jeg det hang sådan sammen, at jeg selv var til Slade (og havde et par plader med dem - en der hed "Slayed" og en der hed "Old, New, Borrowed and Blue" - og ingen Sweet-plader). Meeen at pigerne til festerne var mest til Sweet, og så måtte man jo være lidt til det også...
For fa'en - jeg var 14 år, altså... Der var terræn, der skulle indtages og så var prioriteringerne måske ikke helt på plads...

Husker en skolefest fra ca. der omkring, hvor Gasolin kom og spillede (på Nyager Skole i Rødovre - hva'ba?). Det har muligvis været året før - altså 1972 - de havde ihvertfald udgivet mindst en plade.
Jeg synes det var vildt!!!
Oplevelsen blev forstærket af, at man ikke måtte drikke til skolefesterne - hvorfor man så blev nødt til at drikke det hele inden man gik ind. Carlsberg var lige kommet med 47'er-øllen (som i starten holdt 8-9% - ikke 7 som nu), så det var den man drak.
Resultatet var selvfølgelig, at mange af os blev vildt fulde/syge efter at have nakket 3-4 47'erne på et kvarter ude i skolegården... Bedre blev det heller ikke af at de ældre elever lavede "psykedelisk lysshow" med 2 gennemsigtige glas-tallerkner m. vandfarve imellem - projekteret op på væggene af en OH-projektor. Fliiippet.
Nå - nok nostalgi for nu :p
Claus
Følg med på min YouTube-kanal om plader og musik her
Hjernekassen på P1 om hifi
Brugeravatar
Captain Phoenix

Geografisk sted: København
Lokalitet: 2500 Valby

Indlægaf spuncut » tirs 26. mar 2013 00:24

Max skrev:
spuncut skrev:Det ku' man ikke ! ... Man var enten Sweet-fan eller Slade-fan, man ku' umuligt ha' plader med begge bands.

Man kunne jo også vælge at hade begge disse plastikbands :)

Nej det ku' man ikke, for så var man fuldstændig YT !!! ÆÆ:Æ

Efter ca. 1½ år som sweetfan gik det op for mig at der fandtes noget der hed Santana, Pink Floyd,
Hendrix og Deep Purple hvorefter jeg fik travlt med at lægge afstand til omtalte glam-marketing
-designed-nylon-band
. Men det var nu morsomt så længe det varede.
Pioneer: SA-6500II, 7500 og 8500II. Hafler: DH-220, P230, P500. Nikko: Alpha II, III, 130. Beta II, 30. Sentec SC8
Thorens TD160BII. Ortofon: MC30SII, T20. SME: 3009 Imp
Scandyna: A10: SS/SS A25: SE/SE, PL/PH, SS/SS, SE/SS. A30x: SS/SS. A45x: SS/SS
Brugeravatar
spuncut

Lokalitet: Lolland Nordvest

Indlægaf spuncut » tirs 26. mar 2013 01:07

Captain Phoenix skrev: Carlsberg var lige kommet med 47'er-øllen (som i starten holdt 8-9% - ikke 7 som nu), så det var den man drak.
Resultatet var selvfølgelig, at mange af os blev vildt fulde/syge efter at have nakket 3-4 47'erne på et kvarter ude i skolegården...

Hvis man skulle spille smart her på egnen, og det sku' man jo. Så kom man ikke uden om DYNAMIT fra Nykøbing Bryghus. 8,9% lumskhed :
Billede
Til forskel fra 47'eren så smagte dynamitten af rævepis...
(OT...jeg ved det godt :lol: )
Pioneer: SA-6500II, 7500 og 8500II. Hafler: DH-220, P230, P500. Nikko: Alpha II, III, 130. Beta II, 30. Sentec SC8
Thorens TD160BII. Ortofon: MC30SII, T20. SME: 3009 Imp
Scandyna: A10: SS/SS A25: SE/SE, PL/PH, SS/SS, SE/SS. A30x: SS/SS. A45x: SS/SS
Brugeravatar
spuncut

Lokalitet: Lolland Nordvest

Indlægaf KlausM » man 1. apr 2013 23:09

Tilbage på sporet, det tog lidt tid at finde billedet, men her hvad jeg husker som mit 1973/74 anlæg, en Pioneer SA-8100 og en ERA MK-6 pladespiller med en Micro Seiki MA-202 arm og en Ortofon F15E Super. Højttalerne var noget hjemmebygget med Goodmans enheder, det kunne spille højt; vi var nogle stykker, der spillede diskotek i weekenden, men så måtte den have coveret af, for ikke at blive for varm. Mikseren var hjemmebygget af yours truly og udstyret med med DIN stik :shock:

Mvh Klaus
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Acoustic Research AR-3a Improved, AR-10Pi, AR-11, AR-9
Sansui AU-11000A, TU-9900, SR-929
Hafler DH-220 XL-280 DH-500, XL-600
BeoGram 3000 med STAX UA-7 CF arm + Empire EDR-9
Brugeravatar
KlausM

Geografisk sted: Sjælland Region Syd-Øst
Lokalitet: Faxe

Foregående

Tilbage til Musikken