Vælger Sonet'ten. Lige meget med lyden inden for, når vejret er til det er
musikken fra en sonet ( min er 2 takst ) så skøn :-)
Tonni skrev:Hvorfor ikke Westminster?
mcs_5 skrev:Jeg synes det er nogle gyselige skrumler, men det er nok bare mig der er noget ivejen med![]()
Nilau skrev:Jeg er rystet!![]()
Og jeg kan overhovedet ikke 'genkende' lyden fra en Paragon ud fra Fredmarantz' beskrivelse.
Først og fremmest er der dét med stereoperspektivet. Det er imponerende! Det fantastiske lydbillede som denne højttaler er i stand til skabe er endda ikke særlig afhængigt af hvordan man er placeret i forhold til den. Så jeg kan slet ikke forstå at en bruger talte om et meget smalt sweet spot.
Mht. til manglende bas, og for megen øvre bas og en stærkt dominerende mellemtone..: Der må have været noget riv-rav-ruskende galt med enten højttaleren eller den tilhørende elektronik. Sørgeligt at høre om den ejer der i blinde (?) var begyndt at ændre på delefiltret. Var der ikke også noget med, at den beskrevne Paragon blev drevet af nogle meget kraftige PA-effektforstærkere? Paragon er en meget effektiv højttaler, så en pæn del af 'katastrofen' hidhører nok fra disse forstærkere, som sikkert ikke lyder særlig godt når der næsten ikke lukkes effekt ud af dem.
En JBL Paragon skal på ingen måde gengive som beskrevet i flere indlæg.
Ikke alle ejere af en Paragon fortjener at have en sådan højttaler! Heller ikke nordmanden i annoncen, der har højttaleren placeret i et lillebitte rum - og som ovenikøbet har placeret et grimt TV oven på den. Han burde skamme sig! ;-)
MVH.
Niels L.
Nilau skrev:Der må have været noget riv-rav-ruskende galt med enten højttaleren eller den tilhørende elektronik. Sørgeligt at høre om den ejer der i blinde (?) var begyndt at ændre på delefiltret.
Brugere der læser dette forum: Ingen og 14 gæster