Jeg har lige fundet en gammel elektronikting fra 1965 - og jo - den er vintage i høj høj grad, men ..det er så ikke lige helt en hifi ting, men den kan fortælle musikhistorie idet det var sådan nogel, som Pink Floyd brugte som en stor del af deres lyd i årene fra 1967 - 1976 (Syd Barret - David Gilmour - Rogers Waters og Salig Wright brugte den intensivt i disse år - og de er også med på billedoptagelsrne fra Pompeji.
Nå, men det drejer sig om en gammel Binson Echorec B2 ekkomaskine (model T5E) model og det er en rørbestykket italiener.
Billede af den, som den så ud, da jeg fandt dfen - altså før rengøring mv - kan man vel næsten gætte sig til

Der er de problem med den, at dens kabler (leder + skærm) alle er totalt rådne (se billeder)

Er der nogen her, som kender den HELT rigtige kilde til indkøb af sådanne kabler - og gerne, så de er leveringsdygtige i farverne mørkegrøn- orange - gul - hvid og rød.......
Er det "hyldevarer" eller skal jeg gå i gang med den helt store lommelygte?? Der er det krav til dem, at de skal være superholdbare over mange år og være nogenlunde ok at arbedje med rent mekanisk.
Kan nogen her være behjælpelige -
Jeg ved, at det ligger uden for Vintagehifi's normale resort - men alligevel prøver jeg...

Venligst
Freddy