Tak for at dele denne video som jeg vil tvangsindlægge mine tvære teenagere til at se.
Her i stuen røg Spirit of Eden straks på
talk-talk-spirit-of-eden2.jpg
Et mesterværk - underkendt i sin samtid - men i dag anset af mange som et hovedværk i rockhistorien, inspirationskilde til bands som Radiohead. The Colour of Spring-albummet havde genereret så meget kapital til selskabet, at bandet fik helt frie tøjler. Der blev vist nok indgået en aftale om at ingen EMI-lakajer måtte besøge studiet under indspilningen, der varede et år. Da pengemændene hørte resultatet var de ikke just tilfredse og samarbejdet med EMI ophørte efter en større retssag.
Jeg var ganske begejstret for bandet i forvejen, men "Spirit" har virkelig trukket dybe spor i mine ører. Det har "Garden" egentlig også...
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Senest rettet af mickr lør 27. jul 2013 01:41, rettet i alt 2 gange.
Lige nu," Pirates" af Rickie Lee Jones, fra 1981. Super skive, med en samling af de dygtigste musikere: Steve Gadd, Steve Lukather, David Sanborn, Tom Scott og Fagen/Brecker(Steely Dan) A-siden med We belong together, Living it up, og Woody and Dutch on the slow train to Peking, (som minder lidt om hendes debut plades "Dannys All-Star Joint, som jeg tit hørte som anlægs-demo tilbage i 79-80 ) er genial
Kenwood Eleven III-Infinity Kappa 8.2i- Pioneer PD-901-Pro-ject Debut III Esprit
Jeg spiller en plate som jeg stadig vender tilbake til. Det er en Pablo utgivelse: Montreux'77 The Jam sessions. Den første siden av første plate er simpelthen fantastisk. Oscar Peterson Jam med Oscar Peterson, Dizzy Gillespie, Clark Terry, Eddie Davis, Niels Henning Ørstedt Pedersen og Bobby Durham. Denne platen er et liveopptak og er veldig medrivende. Denne platen anbefales på det varmeste!