Hej.... Jeg har endelig fundet den gramafon der skal følge mig 'altid' Luxman PD 370 Men, men.! Den skal nok ha' en ny rem Er den svær at skifte og er det noget jeg selv kan gøre. Jeg skal oss' ha' sat en ordentlig pick up på jeg har (næsten) altid brugt ortofon men er der nogen af jer der kan foreslå en bedre, til en fornuftig pris (mest ældre klassisk og progressiv rock lp'er) evt. hvis nogen har en 'brugt' pick up til salg Glæder mig til at høre fra nogen af jer
Vilken skönhet! En klassisk budget rekomendation är Audio-Technica AT-95 för ca 50 dollar (www.lpgear.com) själv har jag storasystern AT-110 in en tidig Rega RB-300 på Technics SL-150mk2. AT-110 låter oförskämt bra och sopade mattan men den högnivå MC jag hade tidigare. Vad jag gillar med AT-110 att den är "tystare" än avd jag minns mina tidigare pickuper som ADC-30 och Stanton 681EEE, dvs mindre brus och knaster i spåren.
Tak for tippet om 'lpgear' Jeg fik fortalt at der var en rem er var defekt (ikke driv-rem), pladetallerken bevæger sig ikke, men motoren summer. Er der nogen der har erfaring med det eller kender et "værksted" i jylland. Nu skal jeg så ha' solgt den 'gamle' (Thorens 320, limeted ;-) ) Hilsen Werner
TAK, jeg vil kontakte dem snarest Jeg glæder mig til at høre min vinyl fra en gramafon der lyder som det skal og varmer at se på og ha' stående. (Den skal arbejde sammen med luxman class-a og en kombination af Dali og Focal Onken ) Hilsen Fjolset
Hej Jeg kan kun anbefale Sound2vision ( brugernavn Nillerviborg) i Viborg. Har lige fået min cd afspiller tilbage der fra og prisen var efter min mening yderst rimelig.
Hej fjolset Ring lige til mig har lige købt en luxman pd 370 på sjælland havde det samme problem men det var plade suget der drillede med venlig hilsen vagn staub 29281508
Jeg highjackker lige denne tråd, da jeg har byttet mig til sådan en rap 80'er sag. Maskineriet kører fint, værket pænt og armen fin, men remmen til suget er knækket og apparat fødderne er mugnet væk( gummi) Jeg har ledt og ledt, men hvor får jeg fat i sådan en rem og hvad med nye eller brugte fødder? Vh Jesper
Jeg fandt forøvrigt en rem i remkassen som virker indtil videre. Så kommer de næste problemer. VDS systemet. Når VDS systemet lyser grønt på displayet er vacuum systemet under pladetallerknen løst og de to arme i yderposition. Når der trykkes på off trækker systemet sig sammen under pladetallerknen og låser så tallerknen ikke kan køre rundt. Der er ikke antydningen af sug på pladen. Når der så trykkes på on igen giver værket en plump lyd som om wacummet virker omvendt. Noget er galt?
Min onkel har selv haft lige den pd-370. vacuum´et var ikke 100% i orden, men den spiller osse som den skal uden vacuum uden problemer. Der sad en denon DL-110 pickup på. Jeg kunne i hvert fald godt lide lyden. En god pladespiller slår til enhver tid cd og diverse digitale medier.