Den er flot! Jeg bruger selv en bette transistorsender til AM, som sender hele LF området fra 20Hz - 20kHz, så båndbredden må jo være 40kHz

På de AM radioer der har justérbar båndbredde, kan man opnå lydkvalitet der er meget tæt på FM.
Vil dog på et tidspunkt meget gerne bygge en rørsender i et pænt shellacpoleret kabinet med en stor belyst skala, som man kan være bekendt at have stående i stuen. Og pyt så med om den har et lidt højere forbrug, som hjælper til med at varme stuen op

Den jeg bruger nu, er bestemt ikke værd at se på, og er derfor gemt væk i bryggerset. Den fungerer dog supergodt.
Ang. DAB eller DAB+, så har min mor fået sådan en. En af de dér som ligner en alm. transistorradio. Jeg har gang på gang advaret mod det lort, men uden held.
Nå, så sidst jeg var på besøg, blev jeg bedt om ikke at jeg kunne få lagt nogle stationer ind i dens hukommelse, for hun syntes ikke rigtig hun kunne fange noget. Tjah, selvom det er midt i Sønderborg, så var der kun ganske få stationer den kunne fange, og det endda ikke uden udfald. Hold op et elendigt system. Heldigvis kunne den modtage alm. FM også, og der var jo rigeligt med stationer.