Ehapa skrev:Jeg har lavet "overgreb" på disse.Pye HF10 Mozart SE

Ikke for at provokere

.
Jeg skulle beslutte om de skulle stå på den øverste hylde eller om de skulle spille hver dag som de gør nu.
Originalt havde de ikke engang en sikring(1957), forforstærkere+riaa var ifølge tekniker meget lidt god, hvorimod
effektdelens konstruktion er ret godt lavet, nu er de effekt med volumekontrol, det skal siges at forforstærkerdelen
og riaa stadig sidder i, og kan tilsluttes, der er skiftet kondensatorere+modstande+selen ensretter, tonekontroller og
omskiftere er afkoblet.
Jeg kan godt følge dem der synes det er en skam især da de er meget sjældne, jeg overvejede også at sælge dem, og
købe nyt, men jeg er vild med deres lyd, og nyt i samme lydkvalitet ville blive ret dyrt.
Sorry

Ehapa for hulen!
Ingen grund til skam eller "sorry" o. lign. Dine amps er flotte og sjældne og sikkert vellydende - og jeg er sikker på, at du passer godt på dem.
Jeg kan virke som det, som sædvanligt kaldes "vintagepoliti" og andre nedsættende betegnelser. Det er åbenbart den type, som jeg repræsenterer. Det eneste, jeg i denne tråd gør, er at fremstå med min egen tilgang til tingene, hvilket jeg ved er ok. Alle, som kender mig, ved, at jeg holder af originalitet og hader "nemme uoriginale løsninger" - eller modifikationer (som ofte viser sig at kunne blive fejlskud).
Der er ofte negative sidegevinster ved at fremstå, som jeg har valgt at gøre - enten får folk, som læser det, dårlig samvittighed overfor deres egen moddergerninger/tilgang til det, hvis de repræsenterer modder-folket - eller også risikerer jeg (og mine lidelsesfæller) at blive betragtet som psykiske afvigere - repræsenterende en art "ordensmagt"- eller museumsforvaltere uden fornemmelse for vellyd og musik. I begge tilfælde kan det efter min mening ikke være mere forkert.
I enhver social sammenhæng/fællesskab eksisterer der poler - og jeg står så åbenbart i den ene side - nogen står i den modsatte side og en masse befinder sig "henover midten", når emnet falder på "Mod eller ikke mod".
Edit: vær venligst opmærksomme på, at jeg altså ikke vil holde tingene originale, hvis det på nogen måde går ud over apparatets sundhed/sikkerhed - så recapping o. lign. er jo en vanlig forteelse selv i "politikredse"
Vh
Freddy