Der findes en del forskellige tutorials på nettet om dette - også på tuben. Vælg gerne den metode, som falder bedst for.
"restuffing can capacitors"
Måske en god ide at finde nogle gamle "skraldespands-caps" at øve sig på først.
Dette er normalt kun noget, men vil foretage sig, hvis man står med et apparat, som man i videst mulige omfang gerne vil have beholder sit originale udseende - men alligevel er "opdateret" med fornyede kondensatorer. Dette ved vi alle er nødvendigt med de gamle apparater. På en alm. Marantz receiver i middelklassen ville jeg nok skifte til almindelige nye gode erstatninger, men på en Marantz fra rørtiden og andre særligt skattede modeller er der ingen tvivl om, at jeg ville restuffe. Heldigvis kan nye caps være inde i de gamle bægre - for en gangs skyld er udviklingen med os.....
Man man skal selvfølgelig selv vurdere det. Jeg tænkte bare, at Klaus her stod med et apparatkompleks, som er lidt i Tandberg-særklasse (klenodie-klassen) - både hvad angår standen (flot og lige nu helt original) og hvad angår sjældenhed og historie..Klaus talte om det ved sidste træf - og deraf udlede jeg, at det er et apparat, som kan betyde meget for en Tandberg-freak.

Det ville det i hvert fald gøre, hvis det var en ditto-Marantz-agtig ting, som jeg stod med.
sært som denne smiley lige passer her:
på side 13 i MDA's fornemme tråd om sin(e) Marantz 2385 er der en udmærket smagsprøve på en velgennemført cap-restuffing
viewtopic.php?f=569&t=3055&hilit=2385&start=180Edit: Tager man i betragtning, hvilken anstrengelse og hvilket tidsforbrug - logistik - spænding osv - det har indebåret at "bjærge" dette klenodie, så synes jeg da, at man lige så godt kan gå resten af vejen og gøre arbejdet HELT færdigt.
Som en "sædvanlig disclaimer", som jeg føler, at jeg nærmest er nødt til at diske op med, så vil jeg skrive, at Klaus og andre helt indlysende kan gøre med sine/deres ting, lige, hvad de nu har lyst til.
Venligst
Full Freddy