Så kommer berretningen fra en super hyggelig søndag med 2x K/Claus som var inviteret en tur ud på shit-island til Tandberglytning, Æbleflæsk og hyggenørderi
Efter lignende hyggelige arrangementer hos de to herrer har det længe været planen at invitere til noget herude men ak ja, nyt job og et par små øgler gør det ikke let at finde tiden til nørderi og lytning. Det varer forhåbentlig ikke ved.
Planen var at lytte på den flotte TLxx20 linie Dvs. primært Studio Monitor, TL 3520 (AKA Mini Monitor) og så 2520.
Disse drevet af (selvfølgelig) vel nok DK´s flotteste TR 2075 i den dybeste og mørkeste Rio Palisander man kan forestille sig.
Men først skulle der stilles op:

Og skåles

Der blev udvalgt og hentet de rette elementer fra Lageret/Tøjskabet

Og så blev der lyttet. Både fra Macbook

og en af undertegnedes berejste og godt gennemtæskede SL1210ere var blevet koblet på i dagens anledning. Der blevet bla. lyttet til ekstrem komprimeret Drum&Bass, god Jazzplader fra CP samt nogle rent instrumentelle ting ligeledes fra CP. Der var tilfredshed med lyden og TL 3520 kommer i nogle tilfælde meget tæt på SM som, selvom den er dobbelt størrelse, altså langtfra er dobbelt så god.

Sulten meldte sig og en god gang æbleflæsk blev tilberedt indtaget med et par gode mørke øl fra Amager Bryghus:

Men hov hvad er det har sneget sig ind her..?

efter frokosten blev der linet op til en battle mellem 3520 og en JBL 4410. Jeg har haft dem oppe imod hinanden før hvor valget faldt ud til fordel for 3520 men det har højst sandsynligt skyldtes placering og forkert indstilling af 4410 fordi i de i denne opstilling var 3520 overlegen på en række parametre bla. opløsning og mellemtone. Og CP havde svært ved ved at skjule sin indre glæde selvom han dog forblev ganske behersket udenpå
JBLerne har virkeligt også tjent mig godt som studie monitor siden de blev tilføjet mit første kælderstudie på Vesterbrogade 20.

Her producerede jeg min 3 første ep`er og vi lyttede da også til "Coca Bass" det første undergrunds "klubhit" jeg lavede. Den lød selvfølgelig meget bedre på 4410, andet ville også have været mærkeligt.
Der blev lyttet videre alt imens mørket langsomt sænkede sig og regn og blæst tog til udenfor. Det hele blev afrundet med en god kop kaffe og lidt hjemmebagte kokos makroner og der blev tilkaldt en Kone-Taxa da vejret ikke just indbød til en hjemtur på to hjul.
Alt i alt en formidabel hyggelig søndag med masser af vellyd og nørderi.
P.s. Lucy dukkede aldrig fysisk op men var der i ånden og bidrog til hygge og stemning hele vejen
Lasse