Ja - de basser lurede jeg også godt lidt på, Hackenberg, men kunne det evt. tænkes at der var tale om en trykfejl i HiFi Årbogen ? I HiFi Årbogen fra 1980 er der en 4060 MK II med to stk 8" basser (der umiddelbart ikke minder mig om SEAS-enheder) vendt hver sin vej ...
Nevermind - magtede ikke at hente dem i stormen og da jeg gik over i den lokale genbrugs i dag, var de blevet scoret af en gut der havde skruet enhederne ud og efterladt de tomme kabinetter.
Egentlig kunne det godt være dem der er beskrevet i hifiårbogen. Jeg sidder netop og bladrer i årgang 1978 og her er altså nogle fejl , fx står her at i jbl l212 er bestykket med en 8" , det passer ikke, det er en 10" så vidt jeg erindrer.
Hej Hmmm syntes de minder lidt om nogle B&O jeg satte i stand for min ekskæreste. De havde SEAS enheder. Hvis det er dem..er det en comepaunt konstruktion med bipolar bas(mener jeg det hedder). Den ene bas enhed kører ud når den anden kører ind.Der er også magnetisk ophæng til frontstoffet. Bagpå er der til at man kan hænge dem op. Mvh
Mit bud er også audioscan 4060, med seas bas.. Har selv et sæt montax a 50, med phillips enheder.. ps. - fronterne kunne godt lede tankerne hen på noget spillehøjt halløj - dem ville jeg bruge til mine høns