Lenco L70 justeringer

Analog når det bedst

Re: Ny Pladespiller - også ny plint?

Indlægaf mashuro » søn 22. dec 2013 12:32

Hej,
Hvordan har i placeret jeres PU i det store headshell der følger med?
Når jeg har placeret min Denon PU kan det ikke nå ned til pladen?! Skal jeg have "forlænger" på eller skal jeg løfte armen under plinten? Den ser lige ud når jeg ser på den fra siden så jeg er i tvivl.
Help!
mashuro

Lokalitet: København

Re: Lenco L70 justeringer

Indlægaf Captain Phoenix » søn 22. dec 2013 13:04

Du skal ende med at armen er vandret, når nålen hviler på pladen, så får du den rette aftastningsvinkel.
Dette er en vigtig "retningslinje".

Jeg mener, at du først og fremmest skal se om du kan sænke liften, hvis dette er muligt på den arm, der sidder på dit eks. af L-70'eren - og hvis armen så er vandret ved afspilning.

Hvis du "blot" hæver armen kan det jo resultere i, at armen ikke er vandret når den afspiller pladen.

Kan du ikke dette (sænke liften) - eller bliver armen for skrå, hvis du hæver den i lejet, så kan du sætte afstandsstykker (så lette som muligt) mellem pu'en og huset.
Det bør være 3.-prioritet - i udgangspunktet er det bedre at justere armen, hvor den er fastgjort på chassiet (hvis dette er muligt). Så tilfører du ikke ekstra masse hvor den gør mest skade (=yderst på armen, hvor p.u.'en sidder).
Claus
Følg med på min YouTube-kanal om plader og musik her
Hjernekassen på P1 om hifi
Brugeravatar
Captain Phoenix

Geografisk sted: København
Lokalitet: 2500 Valby

Indlægaf mashuro » søn 22. dec 2013 13:19

Liften kan ikke komme længere ned men jeg kan se på kraven der spænder armen fast at der er nogle skuer der kan løsnes.
Når de løsnes kan jeg løfte hele armen.... jeg prøver lige at rette armen op.
Nu skal det blive spændende, jeg har sat min DL 110 på- det er slet ikke sikkert at det går....
mashuro

Lokalitet: København

Indlægaf Ehapa » søn 22. dec 2013 16:50

Det er fint med en 110 i det headshell på L70, hvis du en dag skal skifte så er dl103 spot-on med den arm.
Ehapa

Lokalitet: Frederiksberg

Foregående

Tilbage til Grammofoner