Hvad snurrer netop nu?

Fundamentet for vores passion

Re: Hvad snurrer netop nu?

Indlægaf No1 » tirs 24. dec 2013 15:05

Måske den mest sindssyge danske juleplade ? :
Mest sindssyge juleplade 01.jpg

Men hvad gør man ikke når ens store datter insisterer på at den SKAL spilles ? :lol:
Glædelig jul til alle herinde ;)
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Brugeravatar
No1

Lokalitet: Hellerup

Indlægaf Tante Berg » tors 26. dec 2013 19:55

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=ocOQvlb2kvY&feature=youtu.be[/youtube]:Thumpsup:
'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg'.
Brugeravatar
Tante Berg
Udelukket fra forummet

Geografisk sted: Storkøbenhavn

Indlægaf snod » tors 26. dec 2013 20:16

Tante Berg skrev:[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=ocOQvlb2kvY&feature=youtu.be[/youtube]:Thumpsup:

Hej Tante
Er det det her?
Brugeravatar
snod

Lokalitet: Kolding

Indlægaf Tante Berg » tors 26. dec 2013 20:18

snod skrev:
Tante Berg skrev:[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=ocOQvlb2kvY&feature=youtu.be[/youtube]:Thumpsup:

Hej Tante
Er det det her?

snod: Ja! Jeg er ikke helt skarp hvordan man gør her, åbenbart ;) Godt gået og tak :cool1: Jeg skal lige ha' det ind med skeer, det der thai :Skor:
Brugeravatar
Tante Berg
Udelukket fra forummet

Indlægaf Tante Berg » tors 26. dec 2013 20:29

:cool1:
Brugeravatar
Tante Berg
Udelukket fra forummet

Indlægaf kbekke » tors 26. dec 2013 20:45

No1 skrev:Men hvad gør man ikke når ens store datter insisterer på at den SKAL spilles ? :lol:

...så glæder man sig selvfølgelig over at den Store Datter overhovedet gider at være der og høre plader sammen med Farmand.

Og så er det bare at nyde, at Julen også er en tid, hvor det er OK at dyrke alt det, der måske er mindre god stil resten af året.

F.eks. har jeg lige nu stor glæde af denne (Decca PFS 4033):

Ted+Heath+-+Heath+Vs.+Ros+-+LP+RECORD-418154.jpg

Det er overhovedet ikke Julemusik, men på en eller anden absurd måde passer det alligevel perfekt! :p
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Ornithology
Brugeravatar
kbekke

Lokalitet: Vejle

Indlægaf mickr » søn 29. dec 2013 23:15

kbekke skrev:
No1 skrev:Men hvad gør man ikke når ens store datter insisterer på at den SKAL spilles ? :lol:

...så glæder man sig selvfølgelig over at den Store Datter overhovedet gider at være der og høre plader sammen med Farmand.

Og så er det bare at nyde, at Julen også er en tid, hvor det er OK at dyrke alt det, der måske er mindre god stil resten af året.

F.eks. har jeg lige nu stor glæde af denne (Decca PFS 4033):

Ted+Heath+-+Heath+Vs.+Ros+-+LP+RECORD-418154.jpg

Det er overhovedet ikke Julemusik, men på en eller anden absurd måde passer det alligevel perfekt! :p

Hehe, hvem vinder - swing eller latin?

Min store datter (17 år) og jeg har grinet lidt af denne her i julen:
jul i smølfeland.JPG
Brugeravatar
mickr

Lokalitet: Århus

Indlægaf ole n 84 » man 30. dec 2013 00:47

No1 skrev:Måske den mest sindssyge danske juleplade ? :
Mest sindssyge juleplade 01.jpg

Men hvad gør man ikke når ens store datter insisterer på at den SKAL spilles ? :lol:

Den plade har jeg også, men jeg har ikke hørt den endu.
Jeg købte den i en genbrugsbutik, mest fordi der er billede på pladen.
ole n 84

Geografisk sted: da vinci parken aalborg
Lokalitet: Nordjylland

Indlægaf kbekke » man 30. dec 2013 01:12

[/quote]

Hehe, hvem vinder - swing eller latin?

[/quote]

He-he. Sådan kan man slet ikke stille det op :p

Aftenens go'nat plade er Art Pepper's "Straight Life" (Galaxy GXY-5127):

Art-Pepper-Straight-Life-544862.jpg

En musiker, som jeg ligeså godt kan tilstå, var mig fuldstændigt ukendt indtil jeg for nylig faldt over et par af hans plader i antikvariatet i Vestergade, hvor der ved Gud aldrig plejer at være noget at komme efter.

Og det er først bagefter, at jeg har fundet ud af, at Art Pepper var manden, der altså både opnåede at blive kåret af Down Beat's læsere som "den næst-bedste alt-saxofonist nogensinde" (dvs. efter Charlie Parker) og afsonede hele to gange i San Quentin (plus et hav af andre steder) som følge af den kedelige vane med at skyde heroin, som han tillagde sig allerede i 1940'erne.

Ind i mellem var han bla. associeret med vestkystens "Cool-jazz" og navne som Gerry Mulligan og Chet Baker. Senere spillede han i Buddy Rich's big band og turnerede også med succes i Japan i 70'erne.

Albummet er indspillet d. 21 september 1979 (hverken mere eller mindre!) og altså efter at Art Pepper gennem metadon-behandling var kommet ud på den anden side. Rent musikalsk er det bare en af den slags plader, hvor der ikke skal lægges noget til eller trækkes noget fra. Ej heller ikke bøfferne. Alt er lige som det skal være. Perfekt.

Titlen "Straight Life" har pladen iøvrigt tilfælles med Art's selvbiografi, der udkom i 1980.

Art Pepper døde i 1982, 56 år gammel.
Ornithology
Brugeravatar
kbekke

Lokalitet: Vejle

Indlægaf mickr » man 30. dec 2013 02:51

Hjemvendt fra juleferie, og jeg sad hele vejen hjem i bilen og tænkte på at jeg nok bare trængte lidt til at høre Bono spørge: "Am I bugging you? I don't mean to bug ya". Og det var præcis det der skulle til :|

Man kan sige meget om U2, og om Bono, og Rattle and Hum:
U2r&h.jpg
er bestemt ikke deres bedste album, nok snarere det sidste album fra deres hånd der holder, i min bog i hvert fald.

En kende prætentiøst og selvhøjtideligt er det bestemt, men hvis man ellers kan holde tungen lige i munden og lade det værste passere ubemærket, så er det altså også en plade der går direkte i hjertekulen. Og er det ikke det julen egentlig handler om - at se det gode hos din næste, og tilgive ham hans synder? :Thumpsup:

Art Pepper skal klart tjekkes ud.
Brugeravatar
mickr

Lokalitet: Århus

Indlægaf hificlassic » man 30. dec 2013 15:45

Her til morgen kom med posten: The best of Peter Green's FLEETWOOD MAC.
Købte den på cdwow.com for en slik

Forrygende brit-blues fra før jeg blev født
DIY BBC LS5/8, Lenco F50-8, Threshold FET Two, Crestron amps, Sentec EC-8. I Stuen JVC/Victor SX-3 på Quad Vena
Brugeravatar
hificlassic

Geografisk sted: I skovens dybe stille ro
Lokalitet: Silkeborg

Indlægaf evox » tirs 31. dec 2013 00:13

Sidder lige og nyder lidt gammelt ELO (Discovery) og fejre Jeff Lynne's 66 års fødselsdag
evox

Geografisk sted: Vestsjælland
Lokalitet: Gislinge

Indlægaf x-tian » tirs 31. dec 2013 00:51

33 1/3
Beatles Sgt. Peppers Lonely Hearts Club Band i Japansk presning fra Odeon i rødt vinyl,
det bliver man glad i låget over :p

Det er vintage
Brugeravatar
x-tian

Lokalitet: Rakkeby, Mors

Indlægaf Cinemad » tirs 31. dec 2013 01:05

Her snurrer et for mig nyt bekendtskab:

Billede

Styx: Paradise Theatre

Stilen kan vel nærmest beskrives som "Prog light". Pladen er et konceptalbum, om et fiktivt teater i Chicago, fra det åbner til dets sidste forestilling. Teatret skulle være en metafor for de ændringer der skete i Amerika fra sluthalvfjerdserne op til de tidlige firsere.

Købte pladen hos en forhandler på nettet. Da jeg tog den ud af coveret og kiggede på side to tænkte jeg, hvad f..... er det de har spildt på pladen. :Bande:
Ved nærmere eftersyn viste det sig at være gruppens navn der er skåret i vinylen. :lol:
Ret flot faktisk. :cool1:
Learning by doing wrong.
Brugeravatar
Cinemad

Geografisk sted: Midtsjælland
Lokalitet: Hvalsø

Indlægaf x-tian » tirs 31. dec 2013 01:24

Så må det blive REVOLVER
Brugeravatar
x-tian

Lokalitet: Rakkeby, Mors