stig45 skrev:jeg er da glad for at jeg ikke er den eneste,der bruger kasettebåndoptager
audioareal skrev:det er mest spole & ELcaset jeg bruger har derfor ikke brug for dem.
mvh thomas.
Jeg er enig med dig,sikke et skide godt indlæg,du har lavet der,jeg er enig med digKelvinthomsen skrev:Hejsa
Hvorfor bruge kassetten når vi er midt i den Digitale tidsalder.? Måske er det hele blevet lidt for Digital.
Vi skal have Digitale tv box da de lukkede det analoge net. Så skulle vi have ny tv box da de lavede et ny net, og så skal vi have ny box for at få fuld udbytte af HD signaler.
Om 10 år står der 50 boxe inde i et rum for til den tid skal vi nok have en box til hvert tv kanal...
Og så har vi ikke snakket om hvordan billedet faktisk er blevet. Pixel pixel pixel. Dårlig lyd.
Dette var nok en lille smule underlig at skrive alt det pjat ikke??
Men nu kommer vi til det.
Vi bruger Kassetten fordi det er sjovt. Og det ser godt ud, og så har det nok noget at gøre med at det brugte vi også år tilbage. I vores barndom. I vores Commodore 64. Ja den har været med længe.
Og så er den stabil hvis man behandler den godt.
Jeg er så glad for at jeg har fundet ud af at der er noget der hedder http://www.vintagehifi.dk
Hvor er det fantasktisk at se hvor mange ligesindet folk der er i sådan et lille land. Nu har jeg gået i alle de år og holdt min interesse for mig selv, fordi at man ikke kunne snakke med nogen om det, fordi at de siger at det er fjollet, at sidde og kikke på Kassettebånd, spolebånd, betamax og laserdisc og alt det gamle.
Men for pokker. Det er VORES interesse. Der er ikke foreskel på om vi sidder og "leger" med en gammel Amiga Computer end det er når folk står ude i garagen og roder med en gammel bil. En motor for mig er en kedelig dynge jern der bare skal kunne gå. Men det er deres interesse fint nok, men det skal de aldrig høre på.
Tænk hvis jeg til en fest fortalte stolt at jeg lige havde købt min drømme kassetteafspiller....jaja.
Så tak folkens for en fantastisk forum.
Jeg selv er en lykkelig ejer af:
Akai GX-75 kassette optager.
Sony Betamax
Pioneer Laserdisc
7-8 VHS Maskiner.
Commodore 64, Commodore 128. Amiga 500, 600, 1200 Amiga cd32.
Og en del mere.
Tilbage til Spole/kassette optager
Brugere der læser dette forum: Ingen og 7 gæster