Her kommer nogle af mine "skud" fra træffet (i lidt blandet kvalitet - Canon'en blev hjemme i år).
Tak til alle der var med til at gøre det til - endnu - en god oplevelse!
Træffet begyndte officielt (så officielt som den slags nu er) kl. 12:30.
Flere var kommet forinden og havde stillet grej op.
Bl.a. i den store sal, hvor 3 set-up blev præsenteret i løbet af eftermiddagen.
Første præsentation var JBL-horn-system.
Følsomheden på højtonehornene var 115 dB (1m/1Watt)

De måtte dæmpes, da bas-hornene "kun" havde en følsomhed på ca. 100 dB
2 x 9 Watt var mere end nok til at sætte ruder mm. i svingninger.
Imponerende!
Derefter kom turen til at lytte til to forskellige af B&O's top-højttalere:
En 3-vejs monitor udviklet til Danmarks Radio (og oprindelig forsynet med egen forstærker) og den 5 vejs (eller 3-vejs med 2 faseudligningsenheder…) Beovox M-100-2, der var topmodellen i slut-70'erne.
Der var også Beovox'er spændt for ved demoen af den flotte Revox Model 40 rørforstærker
I den "lille sal" var der som tidligere plads til fri leg, køb og salg, reperation mv.
Og der var livlig aktivitet.
Ved 15-tiden var kaffen klar - og vi kunnegå ombord i forskellige kager (alle bagt af forum-medlemmer)
Inden middagen var der "3-vejs-mesterskab for Reolhøjttalere", hvor 5 forskellige sæt stillede op.
Jeg har desværre ingen billeder, men helt retfærdigt og fortjent løb B&W DM4a af med sejren foran Tandberg System 17, Beovox S80, Scan Speak og et par Philips.
B&W'erne var forresten mine…

Så blev der fyret op for "Grammofon Bingo":
I stedet for at trække numrene op af en pose, var de læst ind på en single-plade

Efter middagen - lækker pulled pork m. cole slaw mv. (der blev støvsuget!) - demonstrerede Helmer atter et udendørs-set-op. Og atter var det utroligt hvad det betyder for musikoplevelsen, når der ingen reflektioner eller rum-resonanser er. (Flere talte om at købe jord bare for dette…)
Sidst på aftenen blev der stadig spillet og diskuteret i den store sal, handlet, snakket og testet i den lille
Et lounge-anlæg blev stillet op i biblioteket (DM4a'erne igen - m. Nikko 8080 og Pioneer PL-12D/Ortofon MC3 Turbo p.u.)
- og smagt special-øl, whiskey mm. mens snakken gik flittigt.
Tak til alle for et godt træf - vi ses i 2015