der var dog få ting jeg vidste;
Der mangler pladetallerken og undertallerken.
SME armen havde en eller anden sort klods sat på sig, og manglede armholderen, derudover så det ud som om headshellet var drejet i forhold til armen.
Baseret på et spørgsmål til sælgeren, fik jeg at vide at motoren ikke kunne køre rundt.
Det var altså noget af et projekt, men jeg tænkte, hvorfor ikke, det er vinter og jeg er snart ovre mine eksaminer.
her er pladespilleren da den var hentet:

det viste sig at være en original Thorens armlift, der var under SME'en, hvilket åbenbart har fået den tidligere ejer til at fjerne armen til løftemekanismen på SME'en:

Pickuppen var der ikke meget ved heller:

her kan i se armholderen der mangler:

Men ideen i at købe en halvramponeret pladespiller er jo ikke at lade den stå og pynte, i sin miserable tilstand, men at sætte den i stand!
Så jeg startede med armen:

SME fatningen var bøjet, hvilket fik headshellet til at sidde fast;

men det var heldigvis nemt nok at få den rettet ud, det var en hel del sværere at få kablerne ordentligt igennem armrøret - men det lykkedes:

SME logoet var gået løst, og jeg tog det helt af, indtil jeg finder noget ordentligt lim til at få den på igen.

og her er den så efter en gennemgående rensning:

Bemærk venligst at Headshellet er et Sony Headshell, med en Ortofon MC 20 monteret, bare for at balancere armen indtil jeg får anskaffet mig en armholder!
nåh, men videre til Thorens'en

her er serienummeret (ved ikke om det kan læses?) men det er nummer 113:

Idet jeg ikke har pladetallerkenerne, så tænkte jeg at jeg ville adresserer motoren først:

hvad tror i der er under det sorte dæksel?

Og sørme om begge sikringer ikke var sprunget - der var jeg vidst heldig!

men efter lidt rensning og pudsning af Thorens'en:

Så nu håber jeg bare jeg vinder de pladetallerkener fra England - så den kan blive færdig!