Nye HT kanter

Alt om GDS

Nye HT kanter

Indlægaf luc » fre 25. apr 2014 09:02

Hej

opdagede af mine infinity kappa 6.1 kanter på basen var møre. Har lige modtaget nye.
Jeg har tidligere refoamet bose 901 (relativt små enheder) - dem centrerede jeg med en 300hz tone.

Men jeg han se at fyren der solgte mig kittet (lim, kanter) har vedlagt 6 papirlapper til at sætte ind under støvhætten, for at centrere. dvs. den skal skæres op.

Hvad er jeres erfaring? Hvad er den bedste måde at gøre det på?
Mine 901 lykkedes fint, men de var også meget mindre.

Vil helst ikke skære i dustcappen.

mh og tak
luc
Revox B790, TD 160 og 147, Rogers LS3/5A - AB1, Luxman – D-113D, Cambidge Audio DAC, Luxman C-12, B-12ere, M-12, Sony Elcasset EL-7, Panasonic 8-track, Philips DCC, Sony MD + det løse.
Brugeravatar
luc

Lokalitet: 1720 Vesterbro

Re: Nye HT kanter

Indlægaf Hackenberg » fre 25. apr 2014 09:11

Har aldrig haft problemer med tonegenerator-metoden. Selv ikke ved enheder med små tolerancer.
Med venlig hilsen, Claus.
Brugeravatar
Hackenberg

Geografisk sted: Nordsjælland
Lokalitet: Gilleleje

Indlægaf Captain Phoenix » fre 25. apr 2014 09:17

Jeg har kun anvendt centrering vha en tone (30 Hz) - og kun haft gode erfaringer med dette (JBL, B&O m.fl. i 6-12").
Til gengæld har jeg flere højttalere med grimme/skævt pålimede støvhætter fordi den tidligere ejer har fjernet/gen-monteret dem ifm kantskift med "strips"/"shims".
Så mit råd er klart: Lad støvhætterne sidde og brug elektrisk centrering (og navnlig da du mestrer det i forvejen).
Good luck!
Claus
Følg med på min YouTube-kanal om plader og musik her
Hjernekassen på P1 om hifi
Brugeravatar
Captain Phoenix

Geografisk sted: København
Lokalitet: 2500 Valby

Indlægaf luc » fre 25. apr 2014 09:24

cool
tak for svarene. Det var osse det jeg hældte mest til.....men - man bliver jo lidt i tvivl når "en pro" sender shims med og vejledning til a skære dustcap-en af....

tak - så går jeg i gang.
luc
Revox B790, TD 160 og 147, Rogers LS3/5A - AB1, Luxman – D-113D, Cambidge Audio DAC, Luxman C-12, B-12ere, M-12, Sony Elcasset EL-7, Panasonic 8-track, Philips DCC, Sony MD + det løse.
Brugeravatar
luc

Lokalitet: 1720 Vesterbro

Indlægaf Helikon » fre 25. apr 2014 12:34

Det med afstandsstykkerne bruges når man laver en komplet reconing, hvor man skifter alle bevægelige dele incl. støvhætte der medfølger løst. Metoden bruges for at få centerfjederen /spideren til at sidde hvor den skal og der fungerer det. I det her tilfælde sidder centerfjederen jo der hvor den skal. Jeg ville heller ikke hive dem af, man risikerer også at der kommer lidt skidt ned i gabet - så hvis man ikke har haft et problem..

vh Niels
Mvh Niels
________________________________________________________________________________________________

2 Radford MA 25, Lenco L 70 m. Telefunken S 500 tallerken - spindown tid 2.35, Studer D732, Leak Sandwich 600
Brugeravatar
Helikon

Lokalitet: Randers

Tilbage til Gør-det-selv-vintage