Hackenberg skrev:Hej mryvang.
Det er min erfaring efter 20 år i hifi-detail at du ikke kan gøre meget med fødderDæmpere. Viberationer kommer først og fremmest fra lyden i dit rum ikke gennem fødderne til gulvet. Det er en almindelig misopfattelse.
Du kan altså ikke gøre meget andet end at aftale HVORNÅR du må spille højt. For; at spille HØJT er en MENNESKERET!
Jeg tror at rigtigt mange mennesker vil mene, at det også er en menneskeret IKKE at skulle lide under sin nabo's audiofile interesser

Hvis man har bosat sig et sted, hvor det er nødvendigt at tage hensyn, så skal man selvfølgelig gøre det - det er garanteret også det, du mener. Og hvis man kan aftale sig ud af det, så er det jo alle tiders.
Hvis vi taler om bas-stærke højtalere og etage-ejendomme, så tror jeg desværre heller ikke, der er så meget at gøre. Medmindre man altså vil/kan omkonstruere hele ejendommen - og så er det måske bedre at tage konsekvensen og flytte et sted hen, hvor man kan "LARME" med go' samvittighed.

Det drømmer jeg selv om.
I mellemtiden har jeg valgt det kompromis at bruge head-fi, når det skal lyttes HØJT og SENT. Det er ik' vintage, men det er ok - og det er jeg sikker på at dem inde ved siden af (og nedenunder) også synes