Tonni skrev:Ellers er jeg ret sikker på jeg har noget brugbart (philips) i en kasse et sted... - men om det er 105'ere...?
Philips 85° svarer nok også til 185° kineser

Venlig hilsen
Mikkel C. Simonsen
Tonni skrev:Ellers er jeg ret sikker på jeg har noget brugbart (philips) i en kasse et sted... - men om det er 105'ere...?
mcs_5 skrev:X-ray skrev:Jeg mener ikke, at du vil opnå noget ved at prøve at måle ripple på sådan en type "SMPS" strømforsyning
Det er nok ikke en switchmode - der er jo en nettrafo. Jeg kan ikke se hvad det er for nogle lytter, men hvis det er de sædvanlige 5-øres kinesere af ukendte mærker, er det sikkert en god idé at skifte dem - de holder normalt ikke længe. Slet ikke hvis de sidder i nærheden af en varm køleplade. Her kan 105° lytter være en god idé.
Venlig hilsen
Mikkel C. Simonsen
X-ray skrev: ...
Men det vil stadig være det smarteste "syntes jeg", bare at flå de 6 lytter ud og få nogle nye i. Livet er for kort til alt det dér 'udenoms' - Se bare på alle de her indlæg. Iøvrigt mener jeg, det er lim, der ses på de billeder. Det sidder også op af det lille stik
.
Pqrannes: Jeg sender stadig gerne nye lytter til dig.
mcs_5 skrev:Og hvis i mangler nogle værdier, så bare skriv. Mit skrammellager er stort...
pqrannes skrev:Tusind tak til X-Ray for resolut udrykning mht. at sende mig de nødvendige kondensatorer (jeg ser at de ikke var fra din rodekasse, så vi må have en lille mellemregning at gøre op).
De er nu alle skiftet og DAB -tuneren spiller så godt som nu en DAB-tuner kan (tror jeg).
Jeg er KONGEN AF RECAP! Kom an alle vintage recappere - jeg er kongen!
Tak til alle.
PQR
Tonni skrev:pqrannes skrev:Tusind tak til X-Ray for resolut udrykning mht. at sende mig de nødvendige kondensatorer (jeg ser at de ikke var fra din rodekasse, så vi må have en lille mellemregning at gøre op).
De er nu alle skiftet og DAB -tuneren spiller så godt som nu en DAB-tuner kan (tror jeg).
Jeg er KONGEN AF RECAP! Kom an alle vintage recappere - jeg er kongen!
Tak til alle.
PQR
Stort tillykke til vor nye konge! - Hil Hil!!!
pqrannes skrev:Tusind tak til X-Ray for resolut udrykning mht. at sende mig de nødvendige kondensatorer (jeg ser at de ikke var fra din rodekasse, så vi må have en lille mellemregning at gøre op). PQR
X-ray skrev:Velbekomme - Jeg syntes, at du bare skulle læne dig tilbage i stolen og nyde din DAB-lyd. Måske er du heldig, at kunne nynne med på Peter Belli's - Ingen regning........
Jeg er bare glad for ikke, at skulle "spilde" min tid på noget DAB-fis, til vintagetræffet........
Ordkløveren: Husk iøvrigt at det hedder 'µF' og ikke 'mF' - der er 1000gange til forskel
pqrannes skrev:Jeg har godt set signaturen! Det må der kunne gøres noget ved.PQR
X-ray skrev: Det lyder lovende. Men jeg vil gerne pointere, at der ingen sammenhæng er, mellem min nye signatur - og at du har et headshell liggende. Og at jeg altså lige ville hjælpe lidt..... - det havde jeg gjort under alle omstændigheder.
pqrannes skrev:Tak igen. Jeg husker nu at der er forskel på 'µF' og 'mF' - det sidste er bare nemmest at skrive.
mcs_5 skrev:pqrannes skrev:Tak igen. Jeg husker nu at der er forskel på 'µF' og 'mF' - det sidste er bare nemmest at skrive.
Så bare skriv uF som de fleste andre. Men µ er Alt+230, så det er da ikke svært at skrive
Tilbage til Gør-det-selv-vintage
Brugere der læser dette forum: Erik og 0 gæster