Efter "Det Store Nedbrud" (hvor Gigahost sendte 5 måneders vintagehifi ud i cyperspace - for aldrig mere at komme tilbage…) må vi have gang i "Hvad snurrer…"-tråden igen.
Og hvad er mere passende end at starte, hvor vi åbenbart var nået til d. 4. juni 2014 - nemlig med Freddie King.
I dag var jeg forbi min favorit-plade-pusher og hente denne her:
FreddieKingGettingReady.jpg
Det er en udgivelse fra 1971 og den er mere blues'et og langsommere end "Larger Than Life" (omtalt ovenfor).
Kings guitar-spil er ikke helt så
man-bliver-blæst-af-banen som på "Larger…" - men nok mere tro mod blues-traditionen, han udsprang af (opvokset i Texas som han var). Der er bl.a. en del akustisk guitar undervejs.
Men man keder sig altså ikke - for selv om det går lidt roligere for sig, spiller Freddie King noget solid guitar hele vejen igennem.
Eksemplaret, jeg fiskede op, var med komplet presse-kit: Freddie King-folder indeholdende
News Flash, pressemeddelelse og officielt presse-foto - altsammen i anledning af at Philips i 1971 med dette album overtog distributionen af FK på det kontinentale Europa.
Og.. og… og... så er innercoveret signeret med en hilsen fra Freddie King selv:
"Best wishes to all at Philips Records Freddie King". Sweeet!
Min plade-pusher havde den fra en tidligere ansat i Philips pladeafdeling, som sikkert har - øh - fået den… Sikkert… Vinylen lyder top-fint og ser ud som om den ikke har været spillet overhovedet.
Det bliver den så nu - mens jeg sidder og rocker med, spiller lidt luftguitar, bladrer i pressematerialet - og smiler

Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.