Tandberg HS-17

Rosinen i pølseenden

Tandberg HS-17

Indlægaf KSP » lør 15. nov 2014 20:00

Efter venlig anbefaling fra X-ray, kom de alligevel hjem i den gamle reol på "musikværelset" og de ser jo smukke ud og passer ligesom lidt bedre til min tr-200 end de små gamle HS-11. Nu har de spillet en 3 timer og jeg må indrømme at de lyder bedre og bedre selvom jeg er vant til noget bedre bas fra mine BOSE 301 mk. III

17.jpg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
KSP

Re: Tandberg HS-17

Indlægaf aj84 » lør 15. nov 2014 23:39

Gratulerer med klassiske høyttalere :) har akkurat maken selv som fronter i mitt tandberg surround anlegg i stua. Hifi system 17 som front, hifi system 20 som senter og hifi system 10 til bakhøyttalere drevet av en desverre moderne pioneer surround reciever)

Hifi system 17 i to generasjoner, det er forskjell på delefilter og diskant.
Bass element kan med fordel byttes ut med bass enheten i B&O Beovox S45-2. Dog noe mer moderne element med bl.a. keramisk magnet. Begge bruker peerless bass element (og diskant i HS17)

Ett bedre alternativ angående bedre bass er HS15, denne har 12" Celestion bass enhet.
aj84

Lokalitet: Norge

Re: Tandberg HS-17

Indlægaf X-ray » søn 16. nov 2014 00:56

Ja - Tillykke med dem... Godt at du fik dem hentet...!
Jeg mener jo bestemt, at de skal bevares som de er... og kan man rigtig godt lide lyden fra HS17, er det selvfølgelig helt absurd, at tænke på andre enheder som ikke hører hjemme dér...!
Og Ja - bassen er bedre i HS15 - (ironi)sikkert fordi kabinettet er dobbelt så stort og den er bestykket med 12" bas imod HS17's bare 8".... ;)
Troede kun, at det var 5020 som var monteret med Rola-Celestion :Tanke: - men bliver da' i tvivl nu...!
EDIT: Jo - den ligner en Celestion særdeles meget..!

Hilsen X-ray.
TANDBERG Musikkanlegg - en virkelighet i stadig flere hjem
Brugeravatar
X-ray

Geografisk sted: Vestegnen.
Lokalitet: Ejby - Down Town

Tilbage til Højttalere