-
Så er det vist tid, til at fortælle lidt yderligere til denne historie
Som jeg nævnte tidligere, havde jeg lavet en aftale med Henrik om, at han skulle lave en måling på de 2 delefiltre. Det er lavet nu, - og det er ærlig talt temmelig vanskeligt, at få hænderne ned

På trods af alderen, er begge delefiltre stadig fuldstændig i overensstemmelse med servicemanualens data, ligesom de også stemmer fuldstændig overens indbyrdes. Siger det noget, om den komponentkvalitet JBL brugte dengang, - det tror jeg. Under alle omstændigheder synes jeg, det er vildt imponerende
Nedenfor de 2 målinger + Henriks kommentarer:
HT2.jpg
HT1.jpg
Og Henriks kommentarer til målingerne:Testopstilling
Begge filtre er testet ved 4V RMS, og med passive induktionsfrie modstande som erstatning for enhederne.
Testresultat
Begge filtre performer iflg. specifikationer. -3dB overgangsfrekvenser ligger fint i forhold til de opgivne delefrekvenser, og -6dB/oktav hældningerne sporer fint på begge filtre.
Niveauet på mellemtone på "HT1" er -1dB lavere end på "HT2", det skyldes udelukkende variation i L-Pad reguleringen (Precense), som ikke har en fastlåst midtpunkts indstilling.
Det ses også at filtrenes tilpasning til enhedernes impedansforløb, og resonansfrekvenser stemmer.
Resultatet er sammenholdt med specifikationer i den udleverede service manual.
Med venlig hilsen / Kind regards
Henrik Pedersen
Arnborg Special Service
http://www.arnborgspecialservice.dk
Skjernvej 7, Arnborg
7400 Herning
Tlf. + 45 27322288
mailto: hp@arnborgspecialservice.dkJeg vil nu gå i gang med, at få tingene samlet endeligt. Og så skal der spilles, - rigtig meget!! Så må det vise sig, hvordan de kan komme til at lyde, - efter en 500-800 timer, som Peter forudså

- alt imens jeg sidder på lur på ebay, efter andre originale frontrammer.
Vh/
Harvey
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Der er nu noget ved en Marantz, - og mange andre ting . . .