spuncut skrev:Hvis der sidder en 1uF-lyt i signalvejen har jeg meget meget svært ved at lade være med at udskifte den med en filmcap. End da selvom jeg gentagne gange er blevet gjort opmærksom på at jeg nok ikke får adgang til vintage-himlen, men det må vi jo se til den tid. Indtil videre ta'r jeg chancen....
MVH spuncut
Det med film kondensatorer i signalvejen, er jeg enig i , giver en bedre mellemtone og diskant gengivelse. Det hjalp i hvert fald på Luxman L11, hvor der i en nyere version sad nogle lytter i serie med signalet. En ældre L11 version med japanske blok kondensorer lød bedre....i mine ører.
Efter udskiftning i den nyere L11 havde jeg to "sæt gyldne ører" til at vurdere om lyden var bedre eller om det var indbildning . Begge lyttevante personer fandt lyden mere gennemsigtig. Man er ellers tit tilbøjelig til "at høre bedre", når man selv har haft loddekolben i tingene
Der sidder mere end én elektrolyt i signalvejen i NAD 3080, og alligevel var det en stor fornøjelse at eje forstærkeren i 1980.
Der var 2 styk NAD 3080 til salg og da det var svært at finde kredsen CA3100T kunne det betale sig at købe begge forstærkere.