Jeg mangler en skrue!!!

Alt om GDS

Re: Jeg mangler en skrue!!!

Indlægaf NikonSP » tirs 25. nov 2014 22:51

X-ray skrev:
jan_stevns skrev:Det er da helt vildt som de skruer minder om dem Tandberg brugte førhen :)

Ja - jeg mener også, at Tandberg brugte dem. Fx til bundpladen på TR2075 og 1000 serien - og igen - kun på nogen af dem... ;)
Og jeg skal nok checke - når jeg kommer forbi de "hellige haller"..!

Hilsen X-ray.

Hej Jan og X-ray

Jeg venter spændt ;)

Vh/
Harvey
Der er nu noget ved en Marantz, - og mange andre ting . . .
Brugeravatar
NikonSP

Geografisk sted: Jylland
Lokalitet: Herning

Indlægaf X-ray » tirs 25. nov 2014 23:08

NikonSP skrev:Jeg venter spændt ;)

Vh/
Harvey

Skrue down your expectations.... ÆÆ:Æ
TANDBERG Musikkanlegg - en virkelighet i stadig flere hjem
Brugeravatar
X-ray

Geografisk sted: Vestegnen.
Lokalitet: Ejby - Down Town

Indlægaf NikonSP » tirs 25. nov 2014 23:34

X-ray skrev:
NikonSP skrev:Jeg venter spændt ;)

Vh/
Harvey

Skrue down your expectations.... ÆÆ:Æ

Ricardo is back :LOoL:
Brugeravatar
NikonSP

Indlægaf hificlassic » lør 29. nov 2014 12:19

og mine to er desværre også med washer. Jeg leder videre
DIY BBC LS5/8, Lenco F50-8, Threshold FET Two, Crestron amps, Sentec EC-8. I Stuen JVC/Victor SX-3 på Quad Vena
Brugeravatar
hificlassic

Geografisk sted: I skovens dybe stille ro
Lokalitet: Silkeborg

Indlægaf hificlassic » lør 29. nov 2014 17:42

så fandt jeg endelig en. Tror den er helt magen til (dog uden kærv)
DIY BBC LS5/8, Lenco F50-8, Threshold FET Two, Crestron amps, Sentec EC-8. I Stuen JVC/Victor SX-3 på Quad Vena
Brugeravatar
hificlassic

Indlægaf NikonSP » lør 29. nov 2014 18:09

hificlassic skrev:så fandt jeg endelig en. Tror den er helt magen til (dog uden kærv)

Fint, - gem den lige. Hvis intet andet dukker op, kan der måske skæres en kærv i den, så den kommer til at se rigtig ud :thumbsup:
Brugeravatar
NikonSP

Indlægaf hificlassic » lør 29. nov 2014 20:02

Jeg kan aflevere den hos Henrik i Arnborg på lørdag?
Brugeravatar
hificlassic

Indlægaf NikonSP » lør 29. nov 2014 20:33

hificlassic skrev:Jeg kan aflevere den hos Henrik i Arnborg på lørdag?

Helt fint, - tak. :thumbsup:
Brugeravatar
NikonSP

Indlægaf Nillerviborg » lør 29. nov 2014 22:41

Jeg fandt noget i rodekassen den anden dag - men kunne ikke finde tråden. Nu er den der igen, så tjekker jeg lige i morn' om det er den rigtige...
>>> ADVARSEL - BRANCHEMEDLEM <<< https://www.facebook.com/s2v.dk

Autoriseret servicepartner for Mark Levinson, Krell , m.fl. !!!

If it Work's - Don't Fuck With It... --> If it Fuck's - Let US Work With It...!!
Nillerviborg
Branchemedlem

Geografisk sted: Rødding v. Viborg

Indlægaf rørglad » søn 30. nov 2014 17:55

Jeg har een skrue, der matcher hoved-målene 6,1 og 2,1mm. Den er for lang, og så er den kun 3,5 mm tynd over gevindet. Har nogle få som er 4,2 tykke, men da er skruehovedet 2,6 tykt. Gevindlængde 9mm.
Kan de bruges?
mvh Nils
rørglad

Lokalitet: 8800 Viborg

Indlægaf NikonSP » søn 30. nov 2014 19:42

rørglad skrev:Jeg har een skrue, der matcher hoved-målene 6,1 og 2,1mm. Den er for lang, og så er den kun 3,5 mm tynd over gevindet. Har nogle få som er 4,2 tykke, men da er skruehovedet 2,6 tykt. Gevindlængde 9mm.
Kan de bruges?
mvh Nils

Hej Nils

Tak for indspark. Den der er 6,1 og 2,1 og med 3,5 over gevindet lyder helt rigtig. Jeg måler den 'rigtige' skrue til at være 3,4 over gevindet, så jeg tror, at det er rigtigt, ud over længden. Men det er der jo råd for, - hvis det så ellers er et hoved med lige kærv, ligesom den på billedet?

Vh/
Harvey
Brugeravatar
NikonSP

Indlægaf rørglad » man 1. dec 2014 10:54

Jeg kan godt få den til at måle 3,5 mm ved nærmere eftersyn, og hovedet ser helt rigtigt ud.
Den bliver således den mest eftersøgte og fundne genstand på ca. 1 g. i nyere tid?
Den skal vel så en tur til Herning? mvh Nils

PS Uden at efterspørge hæder for at være ham, der løste opgave, (var sent til at reagere og bare heldig, at den var der) vil jeg ikke undlade at udtrykke min glæde over den entusiasme, der lægges for dagen på dette site. Det er enestående, at en skrue kan skabe så stort et engagement. Men det har utvivlsom noget at gøre med respekt for den sans for detaljen, som ikke mindst Harvey lægger til grund for sine restaureringsprojekter.
rørglad

Indlægaf NikonSP » man 1. dec 2014 20:13

rørglad skrev:Jeg kan godt få den til at måle 3,5 mm ved nærmere eftersyn, og hovedet ser helt rigtigt ud.
Den bliver således den mest eftersøgte og fundne genstand på ca. 1 g. i nyere tid?
Den skal vel så en tur til Herning? mvh Nils

PS Uden at efterspørge hæder for at være ham, der løste opgave, (var sent til at reagere og bare heldig, at den var der) vil jeg ikke undlade at udtrykke min glæde over den entusiasme, der lægges for dagen på dette site. Det er enestående, at en skrue kan skabe så stort et engagement. Men det har utvivlsom noget at gøre med respekt for den sans for detaljen, som ikke mindst Harvey lægger til grund for sine restaureringsprojekter.

Hej Nils!
Mange tak for hjælpen med den første skrue :thumbsup: :thumbsup: , - for jeg skal jo bruge 3-5 stk, så de andre, der har lovet at ser efter, må meget gerne fortsat checke. Og ja, - så skal den jo meget gerne på en lille rejse til Herning. Jeg sender dig lige en PB.

Og tak for den positive omtale af mine projekter. Joh, - jeg kunne jo for længst have sat en eller flere nogenlunde passende skruer i de der huller. Det kunne jeg måske også have fundet på med andre apparater, - men absolut ikke når det drejer sig om et apparat i den liga, som en Citation Reciever er. Også selvom det er de skruer, der fastholder montagebøjlerne til lytterne, - helt nede i bunden af recieveren. Også selvom der bagefter kommer et låg på, så absolut ingen formentlig nogensinde finder ud af, om de skruer er rigtige eller 'forkerte'. Men jeg ved med mig selv, at den sag er absolut iorden!! Det kan sq godt være lidt bøvlet, at være sådan indrettet inde i hovedet. . . . . . :roll:

Når jeg er i mål med 'projektet', skal I nok få nogle billeder af herlighederne :lol:

Vh/
Harvey
Brugeravatar
NikonSP

Indlægaf rørglad » søn 7. dec 2014 09:30

Nå, jeg troede at "1 eneste lille skrue/bolt ting" var et stk, og det var akkurat et stk jeg havde. Men det kan jo tage mange år, før du får de resterende i hus, så her er en (upassende) invitation til at gå på kompromis. Skift alle skruer til en lidt anden størrelse (jeg ville nok gøre det, uden at sige det til nogen).
Så hvis du i en desperat stund skulle fire lidt på principperne, kan jeg byde ind med 15 stk: hoved 6,25 tykkelse 2,2 længde 14,8 diameter over gevind 3,5.
mvh Nils
PS Du behøver ikke sige ja her. En PB vil blive behandlet fortroligt.
rørglad

Indlægaf NikonSP » søn 7. dec 2014 16:06

rørglad skrev:Nå, jeg troede at "1 eneste lille skrue/bolt ting" var et stk, og det var akkurat et stk jeg havde. Men det kan jo tage mange år, før du får de resterende i hus, så her er en (upassende) invitation til at gå på kompromis. Skift alle skruer til en lidt anden størrelse (jeg ville nok gøre det, uden at sige det til nogen).
Så hvis du i en desperat stund skulle fire lidt på principperne, kan jeg byde ind med 15 stk: hoved 6,25 tykkelse 2,2 længde 14,8 diameter over gevind 3,5.
mvh Nils
PS Du behøver ikke sige ja her. En PB vil blive behandlet fortroligt.

Hej Nils

Ja, og det har du selvfølgelig også helt ret i, - men der er nogen af de andre skruer, der ikke er for kønne i kærven, så dem ville jeg også gerne have skiftet, - derfor . . . . ;)

Og så til den sidste del af dit indlæg . . . . . . .

Friste - friste - friste

:Tanke: :Tanke: :Tanke: - tænke - tænke - tænke

:LLL: :LLL: :LLL:

:roll: :roll: :roll:

Jeg tror sq, at jeg sender en PB, - der er der jo alligevel ingen der får at vide . . . .

jawdrop*

Syndefaldet er totalt!!!!!

Men som der engang var en der sagde på borgen: Intet er fejet ind under tæppet . . . . . . :RE:
så går det jo nok alt sammen!!

Du må gerne sende de skruer til mig og tak for hjælpen :thumbsup: :thumbsup:

Vh/
Harvey

Ps. Ovenstående beslutning også fordi, det firma i US som Klaus linkede til og som tilsyneladende skulle have de skruer jeg mangler, ikke har sendt oplysninger tilbage om priser, forsendelse m.m., på trods af flere mails og 2 opringninger til US, - meget mærkeligt firma . . . . :oops:
Brugeravatar
NikonSP

ForegåendeNæste

Tilbage til Gør-det-selv-vintage