Tube mania skrev:Det er korrekt. Jeg er bare overforsigtig og vant til checke tingene fungerer exakt som de skal, men det burde ikke volde problemer.
TMFH skrev:
Ifølge manualen er UL, jo blot fjernelse af 100ohms modstandene og indsættelse af en række ledninger
Tonni skrev:TMFH skrev:
Ifølge manualen er UL, jo blot fjernelse af 100ohms modstandene og indsættelse af en række ledninger
Eller hvis man vil reducere skærmgitterstrømmen lade de 100 ohms modstande sidde i dyret men føde dem fra UL udtagene i stedet...
I øvrigt giver jeg "Tube" ret. HF selvsving kan lave mange unoder i en forstærker. Lige fra mere livlig diskant og til afbrændte udgangs-rør/-trafoer...
Tube mania skrev:Det siges at UL kan være lidt hårdt for skærm-gitrene, men jeg har nu ikke oplevet problemer. Modstanden kan begrænse strømmen i dem og det er ikke unormalt at gøre sådan. Når du får lejlighed til det kan/må du godt skifte den ud med 47ohm, men de 100ohm er fint til at starte med. De virker også som en slags sikring i tilfælde af selvsving. Ledningen beskaffenhed er uden betydning...brug hvad du har.
Tube mania skrev:Nej...du skal pille den af pin3 og trække ledningen fra den nu løse ende. Jeg tror ikke der bliver ændringe, men check.
Tube mania skrev:Det siges at UL kan være lidt hårdt for skærm-gitrene, men jeg har nu ikke oplevet problemer. Modstanden kan begrænse strømmen i dem og det er ikke unormalt at gøre sådan. Når du får lejlighed til det kan/må du godt skifte den ud med 47ohm, men de 100ohm er fint til at starte med. De virker også som en slags sikring i tilfælde af selvsving. Ledningen beskaffenhed er uden betydning...brug hvad du har.
Tube mania skrev:Fordi det gør ikke noget at der bliver lidt mere strøm til skærmgitrene ved UL drift. Den kan jo også virke uden...så dette er en 'mellemvej' som stadig yder en vis beskyttelse. Hvordan står det til ellers...er den ændret til UL?
Tube mania skrev:Du kan tage 2 på 100...så er du kørende.
Brugere der læser dette forum: Ingen og 3 gæster