Oprindelig startede interessen for Hi-fi med tonsvis af reklamer oppe på værelset sammen med min far. Da han var lidt mere købestærk end en SU understøtter studerende, ja så gik han skridt for skridt den ene retning medens jeg var over de obligatoriske Gamma monitor, en Marantz 1150D, high speed Revox, Jørn Mylius og DR. Og meget meget mere.......
Utallige gange har vi sammensat imaginære konstellationer, med Linn, Kef transmission line, fantastiske stunder, drømme, afbrændte enheder, ture til Audio scan, Dragsbæk, AC huset, Fona og hvad de nu ellers alle sammen har i Ålborg. Nu er anlægget mit, et par DM7 og en B2-50, er lagt på lager og en del flere enheder er købt til.
som konstellationen er på billedet består det af: Luxman C -1000 forforstærker, T 110 tuner, en M 6000, 2 M 4000, en Beogram 4004 pladespiller, 2 stk. Nakamichi EC 1000 delefiltre, og sluttelig er par 100 % hjemme konstruerede og byggede kopier af JBL´s S8R Olympos. Denne konstellation er uovertruffen til dynamikholdig musik. Forestil jer Saga in Transits fantastiske trommesolo, eller Seek and Destroy med Metallica, til Pink Floyd, BTO, Gasolin osv.
Men når det skal være et godt stykke under 124 DB, og en kop kaffe, skal nydes med en avis, til lidt akustisk så er der det lille anlæg en Luxman L80V integreret forstærker, T88V tuner, over et par Kef Corelli. Den gamle Brüel og Kjær lydmåler reddede jeg fra en container ude på min arbejdsplads, den har givet anledning til rigtig mange sjove eksperimenter, men alle ender med at øret er måleudstyret overlegent, syntes jeg. Skulle nogle undre sig over de 2 fjernsyn, tja så må jeg indrømme at den ene bruges som mp3 afspiller, og den anden hvis en pludselig lyst til at se lidt nyheder så er muligheden der, naturligvis over begge anlæg.

Ps. skulle en af jer derude være træt af en M 2000 tja så mangler jeg den til at drive mine "elektrostat" hovedtelefoner......