Hvad snurrer netop nu?

Fundamentet for vores passion

Re: Hvad snurrer netop nu?

Indlægaf spuncut » fre 2. jan 2015 04:24

Roy Buchanan - Live from Austin TX
http://www.youtube.com/watch?v=v4e2VgycfSw
Rigtig Tele-sound, en af mine absolutte yndlingsguitarister :Thumpsup:
MVH spuncut
Pioneer: SA-6500II, 7500 og 8500II. Hafler: DH-220, P230, P500. Nikko: Alpha II, III, 130. Beta II, 30. Sentec SC8
Thorens TD160BII. Ortofon: MC30SII, T20. SME: 3009 Imp
Scandyna: A10: SS/SS A25: SE/SE, PL/PH, SS/SS, SE/SS. A30x: SS/SS. A45x: SS/SS
Brugeravatar
spuncut

Lokalitet: Lolland Nordvest

Indlægaf Kim Christensen » fre 2. jan 2015 17:59

Dizzy Mizz Lizzy debut'en på LP. Er blevet tilgængelig igen på 180g 2LP. Kunne fås som del af et bokssæt for nogle år tilbage men prisen var pebret. Nu kan den heldigvis fås stand-alone.

Billede
Kim Christensen

Geografisk sted: København

Indlægaf ulik » man 5. jan 2015 18:23

En stille blues fra 69:
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
ulik

Indlægaf B&O Vintage » fre 9. jan 2015 18:57

En dejlig plade er landet fra Sverige. Monica Zetterlund, Thad Jones & Mel Lewis Orchestra.. Optaget dels hos Sound Track Finland og Sveriges Radio i 1977 udgivet i 1978 af Svenska EMI AB. Lars Bagge ( Gals & Pals m m ) og Lars Gullin har også nogle fingre med i tilkomsten.
Om en dag eller på mandag kommer en anden langt mere unik plade og med dansk musikhistorie. Så tror jeg at der er nogle kæber som falder ned på pladetallerknerne...... :Skor:
Z.jpg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Dagplejer
Fritids Købmand med brugte vinyler og hi-fi, skrivemaskiner og andet sjovt jeg falder over.
Brugeravatar
B&O Vintage
Dobbelt profil, udelukket fra forummet

Geografisk sted: 4500 Nykøbing fritids branchemedlem
Lokalitet: Egebjerg Nykøbing Sj

Indlægaf Captain Phoenix » fre 9. jan 2015 19:10

B&O Vintage skrev: og Lars Gullin har også nogle fingre med i tilkomsten.

Det ser godt ud - og lyder spændende med hvad der dukker op. Er nysgerig…
Lars Gullin døde - alt for tidligt - i maj 1976, så han kan nok ikke have ret mange fingre med i denne… :Gammel:
Claus
Følg med på min YouTube-kanal om plader og musik her
Hjernekassen på P1 om hifi
Brugeravatar
Captain Phoenix

Lokalitet: 2500 Valby

Indlægaf B&O Vintage » fre 9. jan 2015 19:27

nogle af "tracksne" er med Gullins fingre på nodehæftet. Fandt denne lidt udenfor hans almindelige changre . Her spiller han med fingre på tangenterne p g a sygdom brugte han ikke mere sin sax. I en genbrug meget langt ude på landet, hvor en plade med Gullin nok var det sidste som jeg forventede at finde.
IMG_5067 (Large).JPG
IMG_5068 (Large).JPG
Dagplejer
Fritids Købmand med brugte vinyler og hi-fi, skrivemaskiner og andet sjovt jeg falder over.
Brugeravatar
B&O Vintage

Indlægaf B&O Vintage » lør 10. jan 2015 20:42

Så kom den. Bootleg/ pirat vinyl udgivelse af The Doors LIVE optræden i DR september 68. .Udgivet af et tysk pladeselskab i 80érne. Formatet er det der specielle 50´er LP format, som er en mellemting i mellem LP og single. Oftest ser man det med klassisk musik eller Poul Bundgaard.
På DR kan man gense det som tv podcast, det har åbenbart været genudsendt i fjernsyn.
Kæresten: - Hvad er det for noget underligt syret den plade....Netop skønt "original" syret eller mere syreregn...
http://www.podcast.tv/video-episodes/da ... 52356.html

:Skor:
IMG_5116 (Large).JPG
IMG_5117 (Large).JPG
IMG_5118 (Large).JPG
IMG_5119 (Large).JPG
IMG_5120 (Large).JPG
Dagplejer
Brugeravatar
B&O Vintage

Indlægaf Captain Phoenix » lør 10. jan 2015 21:00

Tillykke med LP'en - det er spændende musik. Og indspillet under meget unormale forhold: Når man ser DR-udsendelsen (som mig bekendt er den eneste af sin slags - Doors i et "nøgent" TV-studie) kan det undre hvordan nogle "syrehoveder" som Doors stillede op til det…
Men herligt at de gjorde - og at DR var der til at forevige det.
Claus
Følg med på min YouTube-kanal om plader og musik her
Hjernekassen på P1 om hifi
Brugeravatar
Captain Phoenix

Lokalitet: 2500 Valby

Indlægaf mcs_5 » lør 10. jan 2015 21:38

Hanne Boel - After Midnight har jeg hørt mange gange de sidste 4 dage.

Den har vakt stor begejstring på 30. etage af Venetian, så måske skulle Hanne overveje en turné i Las Vegas og omegn? ;)

De fleste amerikanere tror godt nok det er Tina Turner de hører...

Mikkel
Brugeravatar
mcs_5
Branchemedlem

Geografisk sted: Sønderjylland
Lokalitet: Haderslev

Indlægaf B&O Vintage » lør 10. jan 2015 22:00

Tak Claus, det gibbede i mig når jeg fik den tilbudt. Uannonceret af en fyr som havde denne
IMG_5121 (Large).JPG

annonceret, as new franske Doors udgave som jeg købte med.
Dagplejer
Brugeravatar
B&O Vintage

Indlægaf bjerager » lør 10. jan 2015 22:29

Billede

skønt en lærdag aften
LP -> Ortofon MC-5000/Ortofon Rondo Bronze/Ortofon MC-30 Super/Audio Technica AT-Art9Xi/Sony XL-44L/Sony XL-15/Shure V15III JICO SAS Boron - Sony PS-X75 -> Ortofon T-3000 -> Yamaha C-2x -> Yamaha M-85 -> Sony APM 66 MKII
bjerager

Geografisk sted: Kvistgård
Lokalitet: Kvistgård

Indlægaf pqrannes » søn 11. jan 2015 21:45

B&O Vintage skrev:Så kom den. Bootleg/ pirat vinyl udgivelse af The Doors LIVE optræden i DR september 68. .Udgivet af et tysk pladeselskab i 80érne. Formatet er det der specielle 50´er LP format, som er en mellemting i mellem LP og single. Oftest ser man det med klassisk musik eller Poul Bundgaard.
På DR kan man gense det som tv podcast, det har åbenbart været genudsendt i fjernsyn.
Kæresten: - Hvad er det for noget underligt syret den plade....Netop skønt "original" syret eller mere syreregn...
http://www.podcast.tv/video-episodes/da ... 52356.html
...

Spændende sag den der bootleg Doors. Er den mon rippet til vinyl fra et vhs-bånd eller en dvd-skive? Hvordan er lyden?

Noget af Københavnerliveoptagelsen kom i sin tid med på denne fine liveplade, som jeg købte fra ny af:

Billede
[Doors - Alive, she Cried].

Her fejler lyden ingenting.

PQR
Bofa/B&O
Siemens/Klangfilm
Mono (og stereo)
Med mere.
Brugeravatar
pqrannes

Geografisk sted: 9240 Nibe
Lokalitet: Nibe

Indlægaf Boptilyoudrop » man 12. jan 2015 00:26

I wanna tell you 'bout Texas Radio and the Big Beat
Comes out of the Virginia swamps
Cool and slow with plenty of precision
With a back beat narrow and hard to master

Fantastisk liveplade!
Boptilyoudrop

Geografisk sted: Sy'fyn, græs mellem tæer, vand mellem øer og solen foroven
Lokalitet: Faaborg opland

Indlægaf B&O Vintage » man 12. jan 2015 11:43

pqrannes:
Spændende sag den der bootleg Doors. Er den mon rippet til vinyl fra et vhs-bånd eller en dvd-skive? Hvordan er lyden?

BOVintage: Lyden svarer til det som er i udsendelsen, således er det lidt "grødet" og slet ikke som en studio plade. Men det var vel deres eneste chance for at rippe det, spørgsmål er bare hvordan har de i fået fat i det i 1984. Den gang var der ikke noget bonanza.dk eller genudsendelse af programmet? Original optagelserne kunne de nok ikke få fat i men spørgsmål er hvor gode de var, når lyden i udsendelsen ikke er bedre.Men stemningen og gruppens totale hudløse indlevelse af sangene den er der 100%. Samme optagelser findes som en japansk bootleg CD ( label: Super Sonic ) og som vinyl udgivet i 1987 på label: 12 Tracks Rec. .

Love me two times fra DR ( tjek keyboard legenden Ray Manzareks hænder og fingre ) hør til sidst når musikken er tonet ud, det lyder som om noget rømmer slim helt vildt. :

https://www.youtube.com/watch?v=dcPTAeohmVc#t=14

Suveræn er When the music is over:

https://www.youtube.com/watch?v=jLAr-WlxMZY
Dagplejer
Brugeravatar
B&O Vintage

Indlægaf B&O Vintage » fre 16. jan 2015 22:20

Dietrich In London med Burt Bacharach som musical arranger and direction. Et udpluk af plader fra Lencoens ejere, de fleste købt på Grønland for USD 2,25.
IMG_5203 (Large).JPG
Dagplejer
Brugeravatar
B&O Vintage

ForegåendeNæste

Tilbage til Musikken