vintagehifi.dk's træf den 5. marts 2011 - nu med opsummering

Re: vintagehifi.dk's træf den 5. marts 2011 - nu med opsumme

Indlægaf X-ray » søn 6. feb 2011 18:45

pqrannes skrev:
mashuro skrev:Det ser godt ud!
Peter og jeg vil også gerne overnatte,tak :D

Jeg tager som sagt gerne et sæt TL 2520 med til den lille dyst.
Stiler du ikke dine TSM op så vi kan høre dem, PQR?
Vi glæder os!

Jeg noterer, at dine TL 2520 er med i reolhøjttaler-turneringen. Mine studio Monitors skal nok få lov at spille på den ene eller anden måde.
PQR

Jeg ved godt, at jeg sikkert er pisse-irriterende :-X . Men TL2520 er på 25liter - og vel derfor uden for kategori. Det var jo max 20liter ;) Ellers gi'r du jo hele feltet baghjul - Mashuro :Thumpsup:

Hilsen Klaus.
TANDBERG Musikkanlegg - en virkelighet i stadig flere hjem
Brugeravatar
X-ray

Geografisk sted: Vestegnen.
Lokalitet: Ejby - Down Town

Indlægaf Runkeldunk » søn 6. feb 2011 21:14

!S

Hvis nogen mangler kørelejlighed fra Århus-Randers egnen kan vi godt finde ud af noget. Jeg bliver dog nødt til at køre omkring 22 da mine babysittere selv vil hjem.. Jeg har en stationcar, så der er også plads til lidt grej hvis det er...

mvh

Runkeldunk
Brugeravatar
Runkeldunk

Geografisk sted: Eksilfynbo bosiddende i Grenaa

Indlægaf X-ray » man 7. feb 2011 00:59

Jeg har lige læst lidt baglæns i tråden og det er virkelig et spændende felt, som er ved at tage form :cool1:
Hvis noget skal fremhæves, så bliver det "The Canadian"s OB konstellation - det glæder jeg mig helt vildt til. Jeg har aldrig hørt noget OB - og er naturligvis derfor også spændt på at høre - om jeg kan få sådan en "smack my face" oplevelse - ud over det sædvanlige og blive fuldstændig fascineret af OB. Så vil jeg nemlig selv gå igang med at eksperimentere :thumbsup:
Små reolhøjttaler 'kampen' bliver helt sikkert sjovt. Selvom jeg som Tandbergfreak - vel allerede ser kampen som værende afgjort :lol: :Thumpsup:

Hilsen Klaus.
Brugeravatar
X-ray

Indlægaf Lars Z » man 7. feb 2011 07:35

Jeg kan i forbindelse med min tilmelding tage en enkelt deltager med fra Varde/Esbjerg området.
Jeg vender dog nok også snuden hjemad ved 21 - 22 tiden.

Afhængigt af vejret bliver det muligvis i åben vogn, så folk med frygt for vind i håret skal nok passe på. :shock:
Lars Z

Indlægaf bjerager » man 7. feb 2011 16:15

jeg havde lavet en aftale med en som også bor her i Hillerød og at køre sammen i hans bil, men nu ser det ud til, at han er nødt til at hoppe fra. Såe, er der nogen andre, der har kørelejlighed?
LP -> Ortofon MC-5000/Ortofon Rondo Bronze/Ortofon MC-30 Super/Audio Technica AT-Art9Xi/Sony XL-44L/Sony XL-15/Shure V15III JICO SAS Boron - Sony PS-X75 -> Ortofon T-3000 -> Yamaha C-2x -> Yamaha M-85 -> Sony APM 66 MKII
bjerager

Geografisk sted: Kvistgård
Lokalitet: Kvistgård

Indlægaf Boptilyoudrop » ons 9. feb 2011 22:34

For en god ordens skyld: Jeg trækker mig fra træffet, god fornøjelse til alle.
Boptilyoudrop

Geografisk sted: Sy'fyn, græs mellem tæer, vand mellem øer og solen foroven
Lokalitet: Faaborg opland

Indlægaf MDA » ons 9. feb 2011 22:40

Boptilyoudrop; Det var da en træls nyhed.
♫♫♫ Guide til upload af billeder ♫♫♫
God tone og opførsel er ikke en regel, men en selvfølge :-)
Billede
Brugeravatar
MDA
Admin

Geografisk sted: Støvring
Lokalitet: Nordjylland

Indlægaf X-ray » søn 13. feb 2011 00:44

Nu er der kørt et sæt Tandberg HS20, 12,5 liter i stilling til ShootOut'et. Eftermiddagen er gået med at skifte kondensatorer i delefilteret. De fleste af værdierne var skredet med op til 50% - rystende. Skægt at disse gamle typer vokser i værdi med alderen - 8µF var f.eks. blevet til 12µF - pudsigt. Jeg syntes naturligvis at det lød som en åbenbaring, da de bagefter blev testet på en TA300M - (med kareoke-kontrol, haha) - der var god synergi mellem disse :thumbsup: I får et billed:

Billede

Samtidig et spørgsmål til dommerpanelet: Må jeg bruge min egen "lille" TA300M til at drive mine HT'er til Contest'en - kun for at opnå den rigtige synergi. Da jeg ikke rigtig tror den vil være dér på en langt kraftigere Sansui forstærker :?: Jaah - vi taler meget i "synergi" i Tandberg kredsen - det er en vigtig faktor :!:

Forbavsende meget filter for en lille 2-vejs højttaler i familieklassen:

Billede

Jeg ved godt det er større i Rogers ;) - men alligevel.

Samtidig vil jeg gerne melde et par Fasett'er, 6,5 liter, med til testen.(Dem fra min avatar - orange). De kunne jo samtidig drives af samme forstærker 8)

Fortsat Go' weekend - Klaus.
Brugeravatar
X-ray

Indlægaf pqrannes » søn 13. feb 2011 22:41

X-Ray, det lyder godt med de HS20, som du er ved at toptuner til reolhøjttaler-turneringen. Men husk, at jo mere du gør ud af det, jo mere pinligt bliver det at HS20erne blivet slået af f.eks. et Scandyna A-10 eller et par Radionette højttalere.

Jeg har også noteret at dine Tandberg Fasett'er er med.

Mht. at medbringe sin egen forstærker (pga. synergieffekten), så ved jeg ikke lige, hvad jeg mener. Måske skal vi lade de tre dommere afgøre det til den tid (så medbring den just in case), og i øvrigt lave en regel om at den konkurrerende højttaler så også må have lov at spille på ens forstærker. Den eneste der har meldt sig som dommer, er MDA, så vi kan godt bruge to endnu.

I øvrigt forstiller jeg mig at dommerne medbringer nogle cd'er og inden turneringen i fællesskab vælger 3 numre i forskellige genrer, som alle højttalere prøves af med. Om det lige blive min Sansui AU-9500 - den driller lidt endnu på den ene DC-offset trimpot - der leverer kraften er ikke entydigt fastlagt. Andre input er velkomne.

PQR
Bofa/B&O
Siemens/Klangfilm
Mono (og stereo)
Med mere.
Brugeravatar
pqrannes

Geografisk sted: 9240 Nibe
Lokalitet: Nibe

Indlægaf Edge » søn 13. feb 2011 23:02

Kunne man få en liste af mulige kandidater af forstærkere/receivere?
Remember, Tuesday is Soylent Green Day.
Edge

Geografisk sted: Viborg
Lokalitet: Midtjylland

Indlægaf pqrannes » søn 13. feb 2011 23:12

Edge skrev:Kunne man få en liste af mulige kandidater af forstærkere/receivere?

Ovenfor (viewtopic.php?f=585&t=614&start=68#p5239) har jeg regnet det sådan op:

Kære alle,

Så er det tid at samle lidt op på vintagehifi.dks træf lørdag den 5. marts 2011 her hos mig ca. 10 km. Sydvest for Viborg.

Følgende bruger på vintagehifi.dk har indikeret at de er interesserede i at være med:

Bobtilyoudrop
bjergager
Egde
Fredmarantz
KlausM
Mashuro (to stk)
MDA
NikonSP
pioneer-jonas
pqrannes
r-l-b
runkeldunk
Santashooter
The Canadian
Tonni

Dertil har Helmer, som var med sidste år, men endnu ikke er oprettet som bruger på vintagehifi.dk, meldt sin ankomst.

Når jeg samler op på det grej der er meldt ind ser det sådan ud:

r-l-b:
Tannoy Monitor Gold fra 1967 - Garrard 301 fra 1954 og 2 stk EAR 549* fra c. 1984/85 – forudsat at logistik problemerne løses.

Tonni:
Dynaudio MSP-100, Radford STA15, Dynaco ST70 Rev. MCS/THM, plus hvad vi nu kan skrabe sammen...

Fredmarantz:
en række vinkler på Marantz:
Deres scope-units - Tunere og receivere (til display)
Rør-set-upp'et (pre-power-tuner) (til display)
En række særligt repræsentative receivere - til display
Et bredt sortiment af forskellige Pre/power-sæt fra den fede periode. (til display)
Et sortiment af Marantz integrerede forstærkere fra den fede tid.(Display) …
… Alle, som havde en td-124'er - tog den med, så vi kunne få dem stillet op ved siden af hinanden - og der kunne komme en historisk og diversitetsmæssig happening ud af det?

Mcs_5:
et komplet DDR anlæg (det er han blevet pålagt, hedder det sig).

Edge:
hvis der en pladevasker til stede (jeg vil prøve at sørger for at Viborg musik- og hifiklubs VPI er til stede) vil en ny opfindelse kunne blive demonstreret.

Nikon SP:
Arbejder i øjeblikket med en større istandgørelse Hvis det lykkes at blive færdig, kunne der bliver noget meget spændende at spille på Arbejder i øjeblikket med en større istandgørelse Hvis det lykkes at blive færdig, kunne der bliver noget meget spændende at spille på

The Canadian:
J.E. Sugden A 21 - med så lavt et serie nr at det måske er en Richard Allan ??? Tror ikke at kab og indmad er født sammen - Den er meget fin stand, både optisk og teknisk ... ( Den spiller dejligt spiller på mine Hedlund med DX2
Sansui AU-X1 + TU-X1 …
Sansui 2000X + 3000A …
Senheiser VRS 203 - Den er fra midt 6 titalet - Den er en lille fin rør spille på 4 - 6 w ... Nok til at power mine Philps 9710 M 1 / JBL LE 12 C i OB …
JBL L 19 + L 26

Der ud over ved jeg, at MDA er klar til at medbringe:
en Marantz Tt1000 pladespiller
en LUXMAN MQ68C forstærker
en LUXMAN CL-40 forstærker
et sæt McIntosh XR5 XR-5 Isoplanar Radiator Speakers

Når jeg kigger ned over alle tilbuddene tænker jeg umiddelbart dette:

Vi skal have et DDR-hjørne, så mcs_5 (Mikkel) gør dig klar.

Jeg vil se den Marantz Tt1000 pladespiller og høre et par McIntosh højttalere, så MDA, du kan godt begynde at pakke bilen med dit setup.

Det kunne være skønt med et OB (open baffle)–hjørne, så kunne vi få The Canadian til at overveje, hvordan det kunne lade sig gøre – du kan selv vælge hvilken forstærker der skal spil, men det kunne da være spændende med den lille Sennheisser.

NikonSP; vi er spændt på hvad det er, du har med til os!

Det betyder i første hjørne MDA med Luxman/MCIntosh setup.

I andet hjørne Mikkels komplette DDR-anlæg

I tredie hjørne håber jeg på at The Canadian har mod på et stille op med noget Open Baffle

I det fjerne hjørne har NikonSP /(Harvey) vist en overraskelse på bedding.

I den anden sal er der plads til alt muligt, også din pladevasker opfindelse.

PQR
Bofa/B&O
Siemens/Klangfilm
Mono (og stereo)
Med mere.
Brugeravatar
pqrannes

Indlægaf Edge » søn 13. feb 2011 23:40

Tak for liste Peter... Men nu mente jeg mere en liste over hvad du har i tankerne istedet for AU-9500 til højtaler dysten. :Skor:
Remember, Tuesday is Soylent Green Day.
Edge

Geografisk sted: Viborg
Lokalitet: Midtjylland

Indlægaf pqrannes » man 14. feb 2011 00:23

Edge skrev:Tak for liste Peter... Men nu mente jeg mere en liste over hvad du har i tankerne istedet for AU-9500 til højtaler dysten. :Skor:

Nå, ja. Jeg har ikke tænkt på andre endnu, men en forstærker eller receiver skulle jeg nok kunne finde. Men andre må gerne komme med bud, også. Det var det jeg fiskede efter.

PQR
Bofa/B&O
Siemens/Klangfilm
Mono (og stereo)
Med mere.
Brugeravatar
pqrannes

Indlægaf mcs_5 » man 14. feb 2011 03:19

pqrannes skrev:Ideen er god, hvis ikke vi netop lå i et hul rent FM-mæssigt.

Jeg kan godt slæbe en 5-element FM-antenne med. Mon ikke den kunne hive lidt ned, selvom den ligger indendørs?

Venlig hilsen

Mikkel C. Simonsen
Brugeravatar
mcs_5
Branchemedlem

Geografisk sted: Sønderjylland
Lokalitet: Haderslev

Indlægaf mcs_5 » man 14. feb 2011 04:29

pqrannes skrev:Følgende bruger på vintagehifi.dk har indikeret at de er interesserede i at være med:

Det har jeg jo egentlig også, men jeg er jo nævnt andetsteds... Overnatning til mig også!

Mcs_5:
et komplet DDR anlæg (det er han blevet pålagt, hedder det sig).

Ja, men pålæggeren kommer jo måske desværre ikke (Gottschalck).

Jeg har følgende skrammel jeg kan slæbe med:

Forstærker, tuner, båndoptager, receiver, pladespiller(e) (og plader) fra DDR. Jeg har også et sæt højttalere, men basserne er "hjemme" i Østtyskland (Dresden) til reparation. De skulle dog være tilbage sidst på måneden...

Højttalerne passer jo fint i reolhøjttaler-kategorien også - 2 vejs og 8,5l.

Desuden har jeg Linsley Hood forstærkeren og måske nogle Stereo 70 eksperimenter i kategorien gør-det-selv vintage.

Er der andet jeg skal slæbe med?

Vi skal have et DDR-hjørne, så mcs_5 (Mikkel) gør dig klar.

Så håber jeg det er værd at høre på - jeg har jo f.eks. ikke selv hørt højttalerne endnu :Skor:

Venlig hilsen

Mikkel C. Simonsen
Brugeravatar
mcs_5
Branchemedlem

Geografisk sted: Sønderjylland
Lokalitet: Haderslev

ForegåendeNæste

Tilbage til Vintagehifi træf 2011