I min lokale kræmmerhal har der i denne sæson stået en vinylsælger, med mange spændende skiver. Det er se'fø'li' ikke 10,- krs plader, men jeg har fået fyldt nogle huller i samlingen i løbet af vinteren.
I går stødte jeg så på denne plade:
Simon_and_Garfunkel LP.jpg
Jeg troede ellers jeg havde styr på Simon & Garfunkel, men denne havde jeg aldrig hverken set eller hørt om før. Den er fra 1967, og skulle altså være fra deres storhedstid. De enkelte numre fik heller ingen klokker til at ringe, så det er ikke en opsamlingsplade. Den kom med hjem, og spiller nu.
Det kommer den nok ikke til igen,

det er virkelig ringe, og milevidt fra hvad Simon & Garfunkel ellers er kendt for. Google og discogs ku' hjælpe med et svar:
Denne LP består af ti sange indspillet af Simon & Garfunkel i slutningen af 1950'erne og starten af 1960'erne, hvor de brugte pseudonymer, når de indspillede. Pickwick (som havde ry for at producere plader af dårlig kvalitet) forsøgte at spinde guld på duoens seneste succes ved at udgive denne LP, og markedsføre den som nyt materiale, hvilket naturligvis ikke var sandt. Da Simon og Garfunkel fik nys om dette, sagsøgte de Pickwick og tvang dem at trække pladen fra markedet, kort efter udgivelsen, men altså ikke før der var solgt adskillige eksemplarer.
Tjah.... om ikke andet er den da sjov at ha' i samlingen

Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Learning by doing wrong.