Hej,
Jeg er blevet den lykkelige ejer af en SUMO NINE + Electra forforstærker der var sat ud til storskrald af en bekendt
Han har haft sættet fra nyt siden starten af 80'erne men gav op efter utallige reparationer af effektforstærkeren. Først var jeg bekymret for udgangstrinnet som består af meget eksotiske Sanken 2SC1831'ere. Men tilsyneladende er det de mindre kritiske indgangs op-amps LF353, de er godt nok efter sigende special udvalgt til at højere spændinger i det originale design, men mon ikke det kan lade sig gøre med at finde et par der kan klare mosten, eller finde en erstatning der er lige så god. Jeg har købt nogle sæt LF353'ere, OPA2604 og andre samt et par guld 8dip sockets så jeg hurtigt kan skifte mellem forskellige sæt.
Indtil jeg har komponenterne så er jeg begyndt på det kosmetiske. Efter 34 år er der forskellige småting der godt kunne klare en overhaling.
1. Nye skruer - Der mangler nogle stykker som er skiftet med ukurante versioner og nogle er rustne. Hvor skaffer man bedst forskellige maskinskruer i lavt stk. tal. Både sorte og metal, philips og unbrako.
2. Findes der nogen gode måder at rette op på ridser i eloxeret aluminium?
3. Sprøjtemaling af alm. metal kabinet. Jeg tvivler på at et par dåser sort spraymaling fra det lokale byggemarked bliver pænt nok, og jeg er lidt tilbageholdende med at betale mange penge for at få det gjort professionelt. Findes der nogen gode billige alternativer?
Mvh.
Martin