Retipping af PU

Analog når det bedst
Besvar
Sophus

Retipping af PU

Indlæg af Sophus »

Kan man overhovedet "retippe" en Dynavector Karat 17D2(er i tvivl om det er en mrk. 1 eller 2)? Hvor kan det gøres og nogen idé om prisen?
Brugeravatar
Tonni
Lokalitet: Dalbyover
Geografisk sted: Det sorte Jyllands næserod, Lidt norden for arret!

Retipping af PU

Indlæg af Tonni »

Sophus skrev:Kan man overhovedet "retippe" en Dynavector Karat 17D2(er i tvivl om det er en mrk. 1 eller 2)? Hvor kan det gøres og nogen idé om prisen?
Ville nok prøve at sende en mail til expert stylus, eller Dynavector selv...
Bare det GLØDER!!!
Sophus

Retipping af PU

Indlæg af Sophus »

Tak for svar, men handler jo også om "oplevelser", om der er erfaringer, bestemte firmaer osv.. Nogle som har fået det gjort? Har f.eks. fundet www.sound-smith.com, som gør det for en 350 - 450 USD. I mit tilfælde er nålen bare slidt ned.
Brugeravatar
KlausM
Lokalitet: Faxe
Geografisk sted: Sjælland Region Syd-Øst

Retipping af PU

Indlæg af KlausM »

Jeg har fået re-tippet min Denon 103D hos sound-smith, det tog noget tid men resultatet var meget tilfredsstillende. Jeg valgte deres elliptiske nål på en alu fane, det kostede 150$ plus porto (og told og moms), så det er jo meget rimeligt (det er ca 1 år siden).

Mvh Klaus.
Acoustic Research AR-3a Improved, AR-10Pi, AR-11, AR-9
Sansui AU-11000A, TU-9900, SR-929
Hafler DH-220 XL-280 DH-500, XL-600
BeoGram 3000 med STAX UA-7 CF arm + Empire EDR-9
bjerager
Lokalitet: Kvistgård
Geografisk sted: Kvistgård

Retipping af PU

Indlæg af bjerager »

Det, som er det vanskelige ved at få retippet lige netop den model er jo den specielt korte nålefane i diamant. Det betyder, at en almindelig retipping sandsynligvis vil ændre ret radikalt på geometrien i den pickup. Jeg vile nok henvende mig til dynavector først. Men skulle jeg vælge nogen, så laver sound-smith jo nålefaner i rubin, og det er vel det, som kommer tættest på.
LP -> Ortofon MC-5000/Ortofon Rondo Bronze/Ortofon MC-30 Super/Audio Technica AT-Art9Xi/Sony XL-44L/Sony XL-15/Shure V15III JICO SAS Boron - Sony PS-X75 -> Ortofon T-3000 -> Yamaha C-2x -> Yamaha M-85 -> Sony APM 66 MKII
Besvar