Billeder af mit stereofoniske udstyr

Vis os dit grej

Re: Billeder af mit stereofoniske udstyr

Indlægaf Captain Phoenix » man 20. apr 2015 06:32

Fantastisk fund - tillykke Jesper!!!

Sådan en havde jeg faktisk (men med den lette sorte "kulfiber"-arm - fungerede ikke optimalt m. tunge/stive MC-pu'er).
Men et kanon værk - og ultra-stabilt!

Misundelig - na-haj...

Og den er komplet, skriver du... Så er brugsanvisningen med... Så kan du sikkert finde instruktion om hvordan plademåtten lægges rigtigt på...
;)

PS: Gummi-fødderne tørrer ud med tiden - giv dem en omgang Rubber Conditioner mens de stadig er hele!

Og til sidst ringer du så til mig når den skal videre :p
Claus
Følg med på min YouTube-kanal om plader og musik her
Hjernekassen på P1 om hifi
Brugeravatar
Captain Phoenix

Geografisk sted: København
Lokalitet: 2500 Valby

Indlægaf Gottschalck » man 20. apr 2015 07:37

Tak.
Nu du siger det. Manualen er faktisk det eneste der underligt nok mangler. Alt emballage og små papstykker og værktøj er der. Selv det løse plastic engangs låg. Gummiet er så friskt fra den japanske fabrik, som den forlod for over 30 år siden. Jeg giver den da lige et par af de gyldne dråber på fødderne.
Og sikken en præcision med sans for detaljer. Alt fungerer lækkert som kun japanerne kan lave det.
Jesper
Brugeravatar
Gottschalck

Geografisk sted: Ballerup
Lokalitet: Ballerup

Indlægaf Tonni » man 20. apr 2015 07:42

You L :GFF: Y ba....! TILLYKKE :OLO:

Har du en OM eller lignende liggende? Det er i den kategori, lav vægt og høj compliance, du skal lede efter et match!
Bare det GLØDER!!!
Brugeravatar
Tonni

Geografisk sted: Det sorte Jyllands næserod, Lidt norden for arret!
Lokalitet: Dalbyover

Indlægaf Highmass » man 20. apr 2015 08:11

Hej Jesper.
Super fund, tillykke med det. Jeg er dog uenig med Tonni angående pu. Dit eksemplar har den temmelig tunge Ma 500 arm. Den benytter samme armrør som Ma 505/III. Det er godt nok ikke helt så tungt som det s formede armrør som også kunne fås, men det er stadig tungere end det meste.
Det vil sige at du skal have noget med et sted mellem medium og direkte lav compliance. Hvis du stadig har den SPU Royal N som du på et tidspunkt havde på din Pioneer/Audio Technica spille, så skal du prøve den på Micro armen. Den vil give langt bedre arbejdsbetingelser for SPU end AT armen. Jeg vil forvente at det vil lyde klart bedre end SPU på Pioneer/AT. Ikke fordi Micro pladespilleren er bedre (Det regner jeg ikke med at den er), men fordi armen dels er bedre, og særligt fordi den passer langt bedre til den pu.
Mvh. Lars.
Highmass

Indlægaf Tonni » man 20. apr 2015 08:23

Beklager fejltagelsen! Havde ikke set ordentligt på billederne. Normalt var 500 leveret med en CF arm, og der dummede jeg mig så... :(

Må så være enig med "Highmass". Den vil ret sikkert gøre det udmærket med et stort antal klassiske MC'ere med kompliance op til omkring 12.
Har du stadig en SPU, vil jeg glæde mig til at læse en rapport!
Bare det GLØDER!!!
Brugeravatar
Tonni

Indlægaf Hackenberg » man 20. apr 2015 09:00

Brugte en Ortofon OM 30 til min. Det var godt selvom armen ikke er jordens bedste. Skiftede senere til RB 300.
Med venlig hilsen, Claus.
Brugeravatar
Hackenberg

Geografisk sted: Nordsjælland
Lokalitet: Gilleleje

Indlægaf Ehapa » man 20. apr 2015 09:57

Tillykke... fedt fund, jeg er vild med det minimal-design, egentligt ligner den de nye fra Project, men micro-seiki slår dem nok på bygge kvalitet, håber den spiller lige så godt som den ser ud.
Ehapa

Lokalitet: Frederiksberg

Indlægaf Gottschalck » man 20. apr 2015 19:09

Tak for respons. Nu ved jeg godt den her maskine er ny, men hvad med lytterne?

Skal de bare blive eller bør man lige skifte dem? De fejler sansynligvis intet de næste 10 år.

Låget kom lige af undersiden af værket. Man er vel nysgerrig!

Billede

jeg har en del pickupper Heriblandt en Rega Apheta samt en Van Den Hul MC-10 blandt topkandidaterne inden for MC.

Længere nede i fødekæden har jeg en Excel MC-100 og en MC 100E samt en Denon DL-160, en Dynavektor DV 50A samt en Ortofon X1-MC

SPU pickuppen beholder jeg helst på Pioneer pladespilleren. Den kombi er jeg meget glad ved.

Hilsen Jesper
Brugeravatar
Gottschalck

Indlægaf Tonni » man 20. apr 2015 21:02

Hvad med at prøve med DL160 for at løje stemningen af?

Opstart? Vario...
Bare det GLØDER!!!
Brugeravatar
Tonni

Indlægaf Highmass » man 20. apr 2015 21:09

Hej Jesper.
Både Apheta og MC 10 er relativt blødt ophængt, og de er derfor langt fra optimale til Ma 500. Rent faktisk vil jeg mene at de vil få langt bedre arbejdsbetingelser i din AT arm. Der er efter min mening heller ikke nogen tvivl om, at din SPU vil have det langt bedre med Ma 500. Jeg har ikke de store erfaringer med Ma 500, men dog nok til at jeg mener at det er en glimrende arm (Men jeg har i en længere periode brugt Ma 505/III som bruger samme armrør). Jeg har også i en kort periode spillet på en AT arm som var megen til din (Jeg hadede den). Den var efter min mening mindst en klasse under Ma 500. Hvis det kun er god lyd det handler om, så ville jeg sige at du burde montere Ma 500 på din Pioneer, og så bruge din SPU på den.
Mvh. Lars.
Highmass

Indlægaf Gottschalck » man 20. apr 2015 22:46

Jeg ved du hader den arm, men hvis Micro armen skal på Pioneer skal der ny armbase til og det bliver ikke lige nu. Desuden er det da helligbrøde at slagte en spritny grammofon ved at fjerne armen fra værket en dag efter at æsken er åbnet.

Klokken 23.20
Så er den hooked op med den Denon DL-160 justeret med søsters hånd, da jeg ikke har de rette midler til justering. Først armen i vater derefter en skabelon fra SME og justering efter bedste evne så lige godt det lader sig gøre. Til sidst nåletryk på 1,9 gram.
Jeg må sige at den edderbrodylme spiller godt med den Denon pickup. Sidder nu med Blood Sweet & Tears debut : "Child is father to the man" fra 1968 ( CBS-63296) og den står lige skabet. Masser af saft og kraft, stemmerne fine uden betoninger eller s lyde.
Dejlig grammofon. Jeg må se at få et par armrør mere. Mon det lader sig gøre...............

Jesper
Brugeravatar
Gottschalck

Indlægaf Gottschalck » man 20. apr 2015 23:52

Den spiller langt bedre end den Project jeg nydeligt havde inden for døren og klasser over i byggekvalitet.

Ehapa skrev:Tillykke... fedt fund, jeg er vild med det minimal-design, egentligt ligner den de nye fra Project, men micro-seiki slår dem nok på bygge kvalitet, håber den spiller lige så godt som den ser ud.
Brugeravatar
Gottschalck

Indlægaf B&O Vintage » man 20. apr 2015 23:56

Tillykke :cool1: virkelig cool.
Dagplejer
Fritids Købmand med brugte vinyler og hi-fi, skrivemaskiner og andet sjovt jeg falder over.
Brugeravatar
B&O Vintage
Dobbelt profil, udelukket fra forummet

Geografisk sted: 4500 Nykøbing fritids branchemedlem
Lokalitet: Egebjerg Nykøbing Sj

Indlægaf bjerager » tirs 21. apr 2015 05:58

Jeg er glad for at du stadig er glad for min "gamle SPU" - det var lidt trist at skille sig af med den, men den passede altså ikke særlig godt i min mørch UP-4 arm. Også selv om der var noget næsten magisk over klangen. Men det kneb med at få den til at spore ordentligt.

I følge Mørch så passer en AT-33ptgII godt i deres blå armrør - så jeg vil gætte på at sådan en vil passe rigtigt godt i din Micro Seiki-arm. Sådan en kan sikkert godt støves op brugt. Ellers hvad med en Denon Dl-103?
LP -> Ortofon MC-5000/Ortofon Rondo Bronze/Ortofon MC-30 Super/Audio Technica AT-Art9Xi/Sony XL-44L/Sony XL-15/Shure V15III JICO SAS Boron - Sony PS-X75 -> Ortofon T-3000 -> Yamaha C-2x -> Yamaha M-85 -> Sony APM 66 MKII
bjerager

Geografisk sted: Kvistgård
Lokalitet: Kvistgård

Indlægaf Gottschalck » tirs 21. apr 2015 21:17

Denon DL-103 har jeg aldrig været glad ved eller også har den aldrig haft optimale betingelser herhjemme. AT33 kender jeg ikke, men skal lige tjekke, hvad det er for en sag.
Hilsen Jesper
Brugeravatar
Gottschalck

ForegåendeNæste

Tilbage til Bruger-galleri