Louis' grej

Vis os dit grej

Re: Louis' gamle grej

Indlægaf evox » man 3. aug 2015 21:57

Den er godt nok blevet flot. :thumbsup:
Det ender jo snart med, at der kommer et par Lenco'er til salg i det Århusianske...... :lol:
evox

Geografisk sted: Vestsjælland
Lokalitet: Gislinge

Indlægaf bjerager » tirs 4. aug 2015 07:08

Hmm, der var en som skrev noget i en anden tråd om fasekondensatorerne og vibrationer fra motoren.
LP -> Ortofon MC-5000/Ortofon Rondo Bronze/Ortofon MC-30 Super/Audio Technica AT-Art9Xi/Sony XL-44L/Sony XL-15/Shure V15III JICO SAS Boron - Sony PS-X75 -> Ortofon T-3000 -> Yamaha C-2x -> Yamaha M-85 -> Sony APM 66 MKII
bjerager

Geografisk sted: Kvistgård
Lokalitet: Kvistgård

Indlægaf Louis » tirs 4. aug 2015 07:36

bjerager skrev:Hmm, der var en som skrev noget i en anden tråd om fasekondensatorerne og vibrationer fra motoren.

Den har jeg desværre bare skiftet uden det hjalp på problemet her. Det kan være jeg skal arbejde lidt videre påmdet alligevel.
Venligst Louis
Brugeravatar
Louis

Lokalitet: Hørning

Indlægaf X-ray » tirs 4. aug 2015 08:44

Nu er det vel ikke fordi, at din "Stabilizer" er for tung..?
Denne pladespiller er jo lavet ud fra lidt andre principper end vanligt..!
TANDBERG Musikkanlegg - en virkelighet i stadig flere hjem
Brugeravatar
X-ray

Geografisk sted: Vestegnen.
Lokalitet: Ejby - Down Town

Indlægaf bjerager » tirs 4. aug 2015 08:58

Ellers så har jeg også i ep periode rodet med min mørch. Den har jo den samme papst-motor, og H.H. Mørch gjorde en del ud af at afbalancere motor og pulley sammen. Da jeg fik min var den splittet ad til atomer - selv de små stykker tape som Mørch havde sat på motoren for at afbalancere den var pillet af. Det gav en masse bøvl, fordi vibrationer fik motoren til at få ophænget til at komme i svingninger, og det gav en masse wow og flutter. Men langsom indtuning af ophænget og vibrationsdæmpning med voks hjalp. Og en record stabilizer er no go.
LP -> Ortofon MC-5000/Ortofon Rondo Bronze/Ortofon MC-30 Super/Audio Technica AT-Art9Xi/Sony XL-44L/Sony XL-15/Shure V15III JICO SAS Boron - Sony PS-X75 -> Ortofon T-3000 -> Yamaha C-2x -> Yamaha M-85 -> Sony APM 66 MKII
bjerager

Indlægaf his067 » tirs 4. aug 2015 18:22

bjerager skrev: Og en record stabilizer er no go.

Til gengæld er en PolyPush måtte fantastisk god til den. Ærgreligt at måtten er så sjælden....
Oracle Delphi Mk 5.5, Mørch DP-8, PT: Ortofon SPU Royal N, NLE22 med batteriforsyninger, Lyngdorf CD2, Roon Rock, Lyngdorf TDAI 3400, Sansui PS 112C HT kabler, Martin Logan Vantage....og en frygtelig masse andet.
Brugeravatar
his067
Redaktør

Geografisk sted: Aberdeen (Det rigtige Whiskybælte. Nærmeste Brænderi: Glen Garioch)
Lokalitet: Aberdeen, Skotland

Indlægaf bjerager » tirs 4. aug 2015 20:59

his067 skrev:
bjerager skrev: Og en record stabilizer er no go.

Til gengæld er en PolyPush måtte fantastisk god til den. Ærgreligt at måtten er så sjælden....

Ja, det tror jeg gerne den er - men jeg kan ikke rigtig forlige mig med at den er så... grim... ;)
bjerager

Indlægaf his067 » tirs 4. aug 2015 23:41

Der var flere versioner af 'bælgen': Min er sgu meget flot, men jeg må indrømme at jeg havde glemt den rædselsfulde lilla farve. Jeg hev den af med tape i sin tid, men den jeg har nu er meget pænere. Jeg skal prøve at fotografere den imorgen. Jeg har limet den på en 'Tenuto' kobber måtte og vil bruge den som over-platter til min td124.....
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Senest rettet af his067 ons 5. aug 2015 16:24, rettet i alt 1 gang.
Oracle Delphi Mk 5.5, Mørch DP-8, PT: Ortofon SPU Royal N, NLE22 med batteriforsyninger, Lyngdorf CD2, Roon Rock, Lyngdorf TDAI 3400, Sansui PS 112C HT kabler, Martin Logan Vantage....og en frygtelig masse andet.
Brugeravatar
his067
Redaktør

Geografisk sted: Aberdeen (Det rigtige Whiskybælte. Nærmeste Brænderi: Glen Garioch)
Lokalitet: Aberdeen, Skotland

Indlægaf Louis » ons 5. aug 2015 09:38

Tak for de gode bud. Jeg er gået stille igang med at finde synderen. Remmen er ny, så den burde ikke fejle noget. Jeg har bestilt en ekstra, just in case. Lejet skal smøres på ny efter en endnu grundiger rengøring. Og alle dele skal sprittes af for eventuelle olie rester. Hvis jeg kan så bliver motoreren også smurt en ekstra gang. Så må synderen blive fundet.
Ellers er jeg på bar bund igen.
Venligst Louis
Brugeravatar
Louis

Indlægaf Hackenberg » ons 5. aug 2015 10:11

his067 skrev:Der var flere versioner af 'bælgen': Min er sgu meget flot, men jeg må ndrømme at jeg havde glemt den rædselsfulde lilla farve. Jeg hev den af med tape i sin tid, men den jeg har nu er meget pænere. Jeg skal prøve at fotografere den imorgen. Jeg har limet den på en 'Tenuto' kobber måtte og vil bruge den som over-platter til min td124.....

En af de bedste måtter jeg har prøvet. Helt anderledes end de "klæbende" måtter som Platter Matter o. l. Kan, med sin undertallerken, bruges på "planet-modeller" som REGA, Transcriptor og Mitchell.
Med venlig hilsen, Claus.
Brugeravatar
Hackenberg

Geografisk sted: Nordsjælland
Lokalitet: Gilleleje

Indlægaf Louis » tors 1. okt 2015 12:25

Kæresten og jeg er nu flyttet i en toværelses lejlighed, og er efter halvandet år flyttet ud af den ellers glimrende etværelses lejlighed. Og anlægget er sat op og det spiller sgu dejligt, selvom stuen er væsentligt mindre!

Billede
Venligst Louis
Brugeravatar
Louis

Indlægaf Elway » tors 1. okt 2015 13:51

Ser godt ud, Louis. Men hvor er dine Citations?
Yesterday, I wanted tacos. Today, I had tacos. Follow your dreams...
Brugeravatar
Elway

Lokalitet: Aalborg

Indlægaf NikonSP » tors 1. okt 2015 16:54

Hej Louis

Det ser ud til, at den lejlighed I har fundet, også er med fine gamle trægulve, ligesom der var i den du selv havde tidligere :OLO: :OLO:

Og med det setup, kan I da få spillet nogle plader :lol:

Hils
Vh/
Harvey
Der er nu noget ved en Marantz, - og mange andre ting . . .
Brugeravatar
NikonSP

Geografisk sted: Jylland
Lokalitet: Herning

Indlægaf Louis » tors 1. okt 2015 17:19

Elway skrev:Ser godt ud, Louis. Men hvor er dine Citations?

De står såmænd bare lige på gulvet lige uden for billedet;-)
Venligst Louis
Brugeravatar
Louis

Indlægaf Louis » fre 30. okt 2015 14:50

Stax og Stax - jeg er simpelthen imponeret over de tonearme, men ellers glimrende Sme 3009 får simpelthen baghjul. Særligt Ua-9'eren er særdeles vellydende. Samtidig er jeg kommet lidt videre med Lenco l70'eren. Den skal måske beklædes med noget træ når der er penge og tid til det. Jeg har monteret en Coral Mc-8 på den med en coral t-100 stepup. Stepuppen. Er ikke noget særligt men den er ok. På den gamle lenco har jeg en ortofon kontrapunkt a, og så bruger jeg denne Gryphon step up - den er ikke så køn, det er formodentligt en prototype eller noget lignende. Til gengæld er den særdeles vellydende.
Og til sidst har jeg købt denne flotte Luxman l-30 af Gottschalk, fuldt serviceserede og meget vellydende. Og det var et meget passende tidspunkt, for hverken min Maratnz 1150 eller min citation 11 vil som jeg vil. De spiller ikke lige højt i begge kanaler, og citationen er lidt slap i lyden.

Jeg mangler bare en ekstern riaa, da luxmanen ikke har to phono indgange.

Billede

Resten af grejet er røget i soveværelset...

Billede
Venligst Louis
Brugeravatar
Louis

ForegåendeNæste

Tilbage til Bruger-galleri