Speaker cement (glas plade)

Alt om GDS

Speaker cement (glas plade)

Indlægaf gasolin » man 7. sep 2015 15:37

Højtaler cement/lim hvor kan jeg købe det henne i dk?

Det er til en glasplade på Beocenter 9300

Har fundet det her men det er ikke lige fra europa så det kan tage tid og måske koste ekstra http://www.amazon.com/Rubber-Cement-Speaker-Repair-Bottle/dp/B005X0GMXQ
gasolin
1 advarsel tildelt

Lokalitet: aarup

Re: Speaker cement (glas plade)

Indlægaf Nillerviborg » man 7. sep 2015 19:44

- Jeg skal lige høre..: Skal du lime glaspladen på plastik-skinnerne på en BC9300 igen, eller har du knækket glasset ??

Det vigtigste i den operation, er rengøringen inden limning!!

Mvh. Lars
>>> ADVARSEL - BRANCHEMEDLEM <<< https://www.facebook.com/s2v.dk

Autoriseret servicepartner for Mark Levinson, Krell , m.fl. !!!

If it Work's - Don't Fuck With It... --> If it Fuck's - Let US Work With It...!!
Nillerviborg
Branchemedlem

Geografisk sted: Rødding v. Viborg

Indlægaf B&O Vintage » man 7. sep 2015 19:49

Men er de ikke monteret med tape oprindelig. Jeg har solgt " gasolin " en 9300 og pladerne lå på en tynd stribe tape. De holdt og hele anlægget til aarup heldigvis. Men Dillen har sagt til en meget god ven som jeg fandt en 9500 til, at det er tape. 3M har en masse udgaver, som jeg har linket " gasolin " til. Er det helt galt?
Dagplejer
Fritids Købmand med brugte vinyler og hi-fi, skrivemaskiner og andet sjovt jeg falder over.
Brugeravatar
B&O Vintage
Dobbelt profil, udelukket fra forummet

Geografisk sted: 4500 Nykøbing fritids branchemedlem
Lokalitet: Egebjerg Nykøbing Sj

Indlægaf gasolin » man 7. sep 2015 21:37

Nillerviborg skrev:- Jeg skal lige høre..: Skal du lime glaspladen på plastik-skinnerne på en BC9300 igen, eller har du knækket glasset ??

Det vigtigste i den operation, er rengøringen inden limning!!

Mvh. Lars

Den skal bare limes,klister,tape på så den sidder fast, selve plastik rammen er ikke i en hel del.

Lige pt sidder den ok,(skal ikke op og hænge), men vil alligevel få det lavet eller i det mindste så det ikke bare lige falder af,ned hvis den skal støves af

Her i odense koster det at lime den 800kr og et nyt (det har han) omkring 1500-2000kr kan ikke lige huske den nøjagtige pris http://radioogtveksperten.dk/ for de penge kunne jeg jo have fået en beovox CX100 eller noget andet der ikke kun lydmæssigt passer men også desigmæssigt

Hos forhandleren i Odense koster en beocenter ca 4000kr men der er også 2 års garanti så til den pris jeg har givet kan jeg ikke forvente den er i perfekt stand (den virker) i forhold til en til 4000kr med 2 års garanti, så der var lige en ting der skulle laves, men igen den virker og det er det vigtige (designet har den)

http://archivedforum.beoworld.org/forums/t/20336.aspx
gasolin
1 advarsel tildelt

Indlægaf jan_stevns » man 7. sep 2015 22:02

gasolin skrev:Hos forhandleren i Odense koster en beocenter ca 4000kr men der er også 2 års garanti ...

Jeg er da ikke helt sikker på han giver 2 års garanti :)

han skriver noget andet under "vilkår"
jan_stevns

Indlægaf Nillerviborg » man 7. sep 2015 22:58

BC8000/8500/9000/9300 er det sidste feede "mini-anlæg" B&O har lavet. Alt nyere end denne = affald... :-)

Det er rengøringen der er kritisk!
Efter de er ordentligt rengjort, kan eventuelle ridser i den sorte maling nemt maled med spraymaling - på undersiden som det originale, husk at maske knapper + lamper ordentligt af.
Som lim kan med fordel anvendes den sorte type du linker til, der er en acetone-baseret super-klæber / kontakt-lim.
Et andet handelsnavn på denne type lim kan være Moyen RS3087, som er dem der producerer til JBL.
Alm. kontakt-lim kan ligeledes anvendes, sekund-lim ( Cyano-akrylat ) er ikke vel-egnet, det hærder op og knækker som glas.
God fornøjelse - Vær opmærksom på at få vendt de 4 plastik-kanter korrekt, den øverste og den nederste på hver glas er ikke ens. ...
:-)
/ Lars

If it Work's - Don't Fuck With It... --> If it Fuck's - Let US Work With It...!!
Nillerviborg
Branchemedlem

Indlægaf gasolin » man 7. sep 2015 23:08

jan_stevns skrev:
gasolin skrev:Hos forhandleren i Odense koster en beocenter ca 4000kr men der er også 2 års garanti ...

Jeg er da ikke helt sikker på han giver 2 års garanti :)

han skriver noget andet under "vilkår"

Der er 2 års garanti koster 800kr, 400kr med taxa og 200kr for fragten tilbage mere end hvad jeg har givet for beocenteren
Senest rettet af gasolin tirs 8. sep 2015 09:47, rettet i alt 1 gang.
gasolin
1 advarsel tildelt

Indlægaf gasolin » man 7. sep 2015 23:12

Nillerviborg skrev:BC8000/8500/9000/9300 er det sidste feede "mini-anlæg" B&O har lavet. Alt nyere end denne = affald... :-)

Det er rengøringen der er kritisk!
Efter de er ordentligt rengjort, kan eventuelle ridser i den sorte maling nemt maled med spraymaling - på undersiden som det originale, husk at maske knapper + lamper ordentligt af.
Som lim kan med fordel anvendes den sorte type du linker til, der er en acetone-baseret super-klæber / kontakt-lim.
Et andet handelsnavn på denne type lim kan være Moyen RS3087, som er dem der producerer til JBL.
Alm. kontakt-lim kan ligeledes anvendes, sekund-lim ( Cyano-akrylat ) er ikke vel-egnet, det hærder op og knækker som glas.
God fornøjelse - Vær opmærksom på at få vendt de 4 plastik-kanter korrekt, den øverste og den nederste på hver glas er ikke ens. ...
:-)
/ Lars

Ved ikke om jeg skal gøre det selv for ejeren af butikken i Odense sagde at hans teknikker eller hvad det nu var han var, ikke kunne gøre det perfekt før forsøg nr 5 og en anden kunde havde en mand som ikke havde gjort det godt nok og det eneste hun ønskede var at det blev lavet som hun fik 3 måneder senere til sin fødselsdag
Senest rettet af gasolin tirs 8. sep 2015 09:48, rettet i alt 1 gang.
gasolin
1 advarsel tildelt

Indlægaf Nillerviborg » tirs 8. sep 2015 08:13

Mmmmmmm.... :-) - Ja, man kender bedst selv sine evner udi omhyggelighed. ... :-)

Umiddelbart vil jeg kalde det en teknisk nem operation, men den stiller ganske store krav til omhyggelighed og tålmodighed - forvent du skal bruge et par timer på at rengøre begge glas og kanter.

Glasset rengøres nemmest ved at varme det en smule op med en hårtørrer, og så med en negl "skrabe" klisteret af. Pas på ikke og benytte noget der er mere kantet eller skarpt end en negl, så kradser man igennem malingen. Det er ikke noget problem og male småridser og afskrab indefra - men det er da rarest og slippe ??

/ Lars

Nillerviborg
Branchemedlem

Indlægaf gasolin » tirs 8. sep 2015 10:00

Kan prøve at tage et billede, er hverken bøsse eller bor sammen med en kvinde så en hårtørre har jeg ikke,plastik rammen er så vidt jeg kunne se i 3 dele

download/file.php?mode=view&id=6387

download/file.php?mode=view&id=6387
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
gasolin
1 advarsel tildelt

Indlægaf Nillerviborg » tirs 8. sep 2015 20:10

Plastikrammerne er i 4 dele. - hver ende ( u-formet ), og en øvre og en nedre.

Nu har du så lært at en hårtørrer ikke hører hjemme på badeværelset, men i værktøjskassen... :-) - Varme er ret godt til mange typer lim, når man skal skille ad, og de store "varmepistoler" er for voldsomme...

/ Lars

Nillerviborg
Branchemedlem

Indlægaf gasolin » tirs 8. sep 2015 23:39

Forstiller mig 5 mm bredt tape (har ikke målt breden på listen) er li tvivl om selve listen kan komme til at sidde ordentlig fast

Vil det her kunne bruges http://www.ebay.de/itm/Doppelseitiges-K ... 4ac34a31d0

Jeg vil ikke ofre fragt frem og tilbage og 800kr for at få den limet
gasolin
1 advarsel tildelt

Tilbage til Gør-det-selv-vintage