pladespiller spiller mest i højre side.

Analog når det bedst

pladespiller spiller mest i højre side.

Indlægaf beodude » fre 9. okt 2015 17:07

Hejsa. Jeg har lige lagt mærke til, at min philips ga 208 pladespiller. Sender mest lyd ud i højre side. Har startet med at kigge i stikket derfra. Og kan se at, stel muligvis rør tråde fra en af de 2 andre ledninger. Kan det gøre at den ene side ikke spiller normalt? Det er efter hvad jeg kan se, ikke super godt lavet. stelkablet er lidt rundt om både højre og venstre, før der hvor den er loddet på stel. Kan ikke tage et tydeligt billede af det, da min tlf ikke kan fokusere så tæt på. Eller skal jeg prøve at skille pladespilleren af og se om det kan være de indvendige ledninger? Monolyd uden de høje toner kan godt blive lidt kedeligt i længden :)
beodude

Re: pladespiller spiller mest i højre side.

Indlægaf jan_stevns » fre 9. okt 2015 17:48

Er det ikke bedre atr bytte kanalerne i pickup huset for at se om det er selve pickuppen der er synderen ?
jan_stevns

Indlægaf beodude » fre 9. okt 2015 18:01

Jeg ejer ikke selv en loddekolbe. De små pæne lodninger har jeg aldrig haft held selv at lave så de holder. Men glemte også at nævne den brummer i venstre side, og bliver højere som jeg skruer op.
beodude

Indlægaf jan_stevns » fre 9. okt 2015 18:20

Ledningerne på pickup huset er normalt til at bytte om på uden loddekolbe
( så kan du jo også hitte ud af om brummeriet flytter side )
jan_stevns

Indlægaf beodude » fre 9. okt 2015 18:43

Der sidder 5 ledninger loddet på 5 aflange stykker tynd metal. Så kan ikke bare lige flytte dem. Og hvad jeg lige kan se, når jeg løfter tallerknen af, så er de indvendige ledninger også loddet fast.
beodude

Indlægaf jan_stevns » fre 9. okt 2015 21:12

hmm - sidst jeg så en GA 208'er sad selve pickuppen fast på en slags slæde man kunne trække fremad - og ja - de ledninger er loddet på nogle aflange stykke, der er presset ned over pickuppens stikben ... Dem kan man tage af og flytte rundt med, men nevermind.....
jan_stevns

Indlægaf beodude » fre 9. okt 2015 21:33

Ok synes bare de plader ledningerne er loddet på ser ud til at sidde fast i plastikket. Men må da hellere lige kigge på det igen så.
beodude

Indlægaf Tonni » fre 9. okt 2015 21:41

Ja ledningerne er loddet fast i de pladen, men den anden ende af ledningerne går til små hunstik, der er trykket ind over pinde bag på selve pick-uppen. - Og det er de små hunstik du skal prøve at lege med...
Bare det GLØDER!!!
Brugeravatar
Tonni

Geografisk sted: Det sorte Jyllands næserod, Lidt norden for arret!
Lokalitet: Dalbyover

Indlægaf beodude » lør 10. okt 2015 15:43

De eneste ledninger går ned igennem armen. Har taget lidt billeder. Men kunne ikke få alle, til at blive lige gode.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
beodude

Indlægaf beodude » ons 14. okt 2015 20:06

Har haft den åbnet helt op. Og ledningerne så ok ud. Men ved ikke helt hvorfor hæve/sænke funktionen til armen ikke virker. Har set fjederen tilbage på dens plads. Men jeg tror jeg bestiller et nyt din-stik dertil og får ordnet de ledninger deri. det er det eneste suspekte jeg har lagt mærke til.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
beodude

Indlægaf PerHej » ons 14. okt 2015 20:30

Hejsa

Jeg tror fejlen er her, den er bukket på en anden måde end de andre.

Hilsen Per H
nakamichi 610 + 620 - Marantz CD65 - Lenco L75
Brugeravatar
PerHej

Geografisk sted: Nordjylland
Lokalitet: Aabybro

Indlægaf beodude » ons 14. okt 2015 21:08

Den har jeg også rettet på. Det gjorde ikke nogen forskel.
beodude

Indlægaf beodude » man 19. okt 2015 15:01

Yes jeg har repareret noget :) Købte et nyt 5 benet din-stik og klippede det gamle af. Efter ledningerne blev loddet på det nye stik, så spiller det perfekt. Jeg er ikke særlig god til at lodde, men det virker i hvert fald nu. Er bare så glad :)
beodude

Indlægaf beodude » man 19. okt 2015 16:31

Hmm spillede fint på den første side af lp, efter jeg stoppede og vendte pladen og startede igen, så blev lyden pludselig meget lav. Var lige så glad. Og det er ikke receiverens pladespillerindgang den er gal med.
beodude

Indlægaf møffe » man 19. okt 2015 16:36

Grundig afrensning af alle kontaktflader i PU hus. Syntes at kunne se på dine billeder at det hele godt kunne trænge til et strejf med glasfiberbørsten...

møffe
møffe

Næste

Tilbage til Grammofoner