Ja - en tt-221 er en efter min mening lidt "anonym" mellemklassemaskine, som vil kunne spille plader med en hæderlig lyd - og det er så det. Den kan køre m. 2 hastigheder (45 + 33) og er halvautomatisk (dvs. at armen selv går ind og spiller ved start og løfter sig ved pladeslut, men går ikke tilbage - det er i hvert fald sådan jeg tolker "halvautomatisk". Den er direkte drevet, hvilket betyder, at man ikke sådan skal passe gummirem osv - så den er pænt vedligeholdelsesfri.
Det er ikke en pladespiller som bringer mine kropsvædsker i kog - MEN...det kommer jo også noget an på, hvor meget man går op i det med plader osv -og økonomien. Et minus - set i min optik, er, at man ikke kan skifte armen på den elelr i det hele taget eksperimentere særlig meget med arm/pick-up-kombinationer i stor stil osv, men igen ....det kommer an på, hvor meget man gider at gå op idet.
Når du spørger om Marantz-pladespillere, så vil jeg da næven 3 pladespillere fra Marantz, som kan være værd at vende sig om efter, nemlig hhv. model SLT-12 (1968 og med tangentialarm!!)) - model 6320 (flot værk uden arm) - samt den "lille diskrete" TT-1000

hhv, mkI - og MKII - en afspiller, som vi havde lejlighed til at tage i øjesyn ved det nyligt overståde Vintage-træf i Hald. Måske MDA kunne smide endnu et billede her af den for at peppe tråden lidt op??
Vh
Freddy