Quad 33/303

Om alt det, der på amerikansk hedder ”Solid State”

Re: Quad 33/303

Indlægaf Rolf Zetterberg » tors 26. mar 2015 20:06

Vad jag minns är det en specialmodell med fast nätsladd(ingen brunn) och DIN-kontakter för högtalare i st f bananer.Byggd för nordiska länder.
Den på bilden är tyvärr(min personliga åsikt)lite modifierad med strömbrytare och ratt icke original.
Man kan se hålen efter de gamla DIN-kontakterna.
Rolf Zetterberg

Indlægaf Gottschalck » lør 28. mar 2015 19:57

Så kom der nye udgangslytter i den syge. 4 stk 6800uf/100 volt Panasonic. Tak igen til storleveradøren Mikkel.
Fuskernetledningen er imidlertidigt til en rigtig dukker op
Det kan godt høres og fornemmes af kraftigere lytter i forsyningen hjælper på lyden og især bassen. Man kan dog stadig godt fornemme at det er en gammel konstruktion med alt hvad det indebærer af transistorlyd, når den spændes hårdt for. Samtidigt er et par kondensatorer på driverprintene skiftet og det hjælper yderligere på især mellemtonen og stemmerne, som fremstår mere klart.
Jeg er dog imponeret over ydelsen, især når man tænker på at konstruktionen er, hvad? 50 år gammel.

Billede

Jesper
Brugeravatar
Gottschalck

Geografisk sted: Ballerup
Lokalitet: Ballerup

Indlægaf hificlassic » fre 16. okt 2015 09:53

Gottschalck skrev:Så kom der nye udgangslytter i den syge. 4 stk 6800uf/100 volt Panasonic. Tak igen til storleveradøren Mikkel.
Fuskernetledningen er imidlertidigt til en rigtig dukker op
Det kan godt høres og fornemmes af kraftigere lytter i forsyningen hjælper på lyden og især bassen. Man kan dog stadig godt fornemme at det er en gammel konstruktion med alt hvad det indebærer af transistorlyd, når den spændes hårdt for. Samtidigt er et par kondensatorer på driverprintene skiftet og det hjælper yderligere på især mellemtonen og stemmerne, som fremstår mere klart.
Jeg er dog imponeret over ydelsen, især når man tænker på at konstruktionen er, hvad? 50 år gammel.

Billede

Jesper

Kan ham Mikkel mon skaffe 4 udgangslytter igen, til rimelige penge?
Mvh Verner
DIY BBC LS5/8, Lenco F50-8, Threshold FET Two, Crestron amps, Sentec EC-8. I Stuen JVC/Victor SX-3 på Quad Vena
Brugeravatar
hificlassic

Geografisk sted: I skovens dybe stille ro
Lokalitet: Silkeborg

Indlægaf Anderscastle » fre 16. okt 2015 10:12

Har haft rigtig gode erfaringer med et upgrade set fra Net audio. Jeg havde også en 303 med en del snask som kom ud af bunden på lytterene. Den spillede fint inden så godt som jeg nu kunne vurdere det, den spillede kun i en kanal, en transistor var stået af, men da låget nu alligevel var af, og hvor længe ville den spille med alt det snask, så *Quad 303 Amplifier Full Replacement Capacitor Set* kom i, og jeg syntes selvfølgelig at nu da den spillede i begge kanaler, at det var markant forbedring i min ydmyge mening.

http://www.net-audio.co.uk/quad303caps.html
Lidt blandet. Noget nyt og noget gammelt
Anderscastle

Geografisk sted: Københavnsområdet.
Lokalitet: Bagsværd

Indlægaf mcs_5 » ons 28. okt 2015 19:59

hificlassic skrev:Kan ham Mikkel mon skaffe 4 udgangslytter igen, til rimelige penge?

Du kan jo skrive til ham og spørge ;)
Brugeravatar
mcs_5
Branchemedlem

Geografisk sted: Sønderjylland
Lokalitet: Haderslev

Indlægaf hificlassic » ons 28. okt 2015 21:07

mcs_5 skrev:
hificlassic skrev:Kan ham Mikkel mon skaffe 4 udgangslytter igen, til rimelige penge?

Man skal jo kende Mikkels brugernavn for at kunne skrive til ham?
Mvh Verner
DIY BBC LS5/8, Lenco F50-8, Threshold FET Two, Crestron amps, Sentec EC-8. I Stuen JVC/Victor SX-3 på Quad Vena
Brugeravatar
hificlassic

Geografisk sted: I skovens dybe stille ro
Lokalitet: Silkeborg

Indlægaf his067 » ons 28. okt 2015 21:08

mcs_5, så vidt jeg ved.
Oracle Delphi Mk 5.5, Mørch DP-8, PT: Ortofon SPU Royal N, NLE22 med batteriforsyninger, Lyngdorf CD2, Roon Rock, Lyngdorf TDAI 3400, Sansui PS 112C HT kabler, Martin Logan Vantage....og en frygtelig masse andet.
Brugeravatar
his067
Redaktør

Geografisk sted: Aberdeen (Det rigtige Whiskybælte. Nærmeste Brænderi: Glen Garioch)
Lokalitet: Aberdeen, Skotland

Indlægaf Tonni » ons 28. okt 2015 21:09

hificlassic skrev:
mcs_5 skrev:

Man skal jo kende Mikkels brugernavn for at kunne skrive til ham?
Mvh Verner

Jeps Verner. Og han lod dig så lige vide, hvad du skulle gøre... ;)
Bare det GLØDER!!!
Brugeravatar
Tonni

Geografisk sted: Det sorte Jyllands næserod, Lidt norden for arret!
Lokalitet: Dalbyover

Foregående

Tilbage til Vintage transistor-udstyr