his067 skrev:Jeg er blevet knotten på mine i min Beolab forstærker og går og tænker på hvordan man egentlig nemmest finder et alternativ.
his067 skrev:Jeg må jo så tage min tænkehat på: Jeg kunne forestille mig at lave en ny metal-profil med telefonstik (den slags som banan-stik passer ind i) og så lægge din-stikkene til side. Så kan man altid senere vende tilbage til DIN-stik (som godt nok er noget juks)
Captain Phoenix skrev:his067 skrev:Jeg er blevet knotten på mine i min Beolab forstærker og går og tænker på hvordan man egentlig nemmest finder et alternativ.
Det ville da være forfærdelig synd at fjerne DIN-stikkene (og skrue jack-stick eller andet i) på sådan en ikonisk forstærker![]()
Og med den kompakte opbygning, Beolab 5000 har, vil der sikert ikke være plads til at "jage" 6,3 mm ind i den.
Hvis du absolut ikke vil bruge DIN-stik på højttalerledningerne, så lav en lille adaptor: DIN-stik - ledning - box/monterings-kasse med skrue-/klemme-terminaler (eller banan-bøsninger), som du så sætter højttalerne til. Så kan boxen også placeres, så du lettere kan komme til den (og ikke skal ind bag apparatet for at skifte stik hver gang).
his067 skrev:Men egentligt så drejer en del af reaktionerne sig jo om hvorfor vi bruger det gamle grej: For mig er det lyden der er vigtig, ikke om hvorvidt apparatet har de 'rigtige' stikforbindelser.
his067 skrev:Og under alle omstændigheder må jeg da allerede melde pas til originalitetspolitiet, da den tidligere ejer af min Beolab 5000 har sat GRÅ gummidupper på den istedet for de originale sorte ben
dfms skrev:Og nu er B&o 5000 jo ikke verdens mest sjældneste forstærker.
Tilbage til Andet vintage-udstyr
Brugere der læser dette forum: Ingen og 3 gæster