Ny pick-up :)

Analog når det bedst

Ny pick-up :)

Indlægaf ElisaLuna » ons 18. nov 2015 20:54

Halløj,

Jeg har en fin arvesag, som jeg gerne vil have fikset op :) Det er en Philips104, hvor Pick-up'en er røget. Mit spørgsmål er egentlig om det er muligt at bruge én af de universal-pickup's man købe? Har fundet en del med beskrivelsen 'passer til de fleste pladeafspillere'.

På forhånd tak :)
DBH!
ElisaLuna

Lokalitet: Viby J, Århus

Re: Ny pick-up :)

Indlægaf snod » ons 18. nov 2015 21:47

Velkommen til

Det er nok ikke muligt at bruge en af de der 'passer til de fleste pladeafspillere'-pickupper uden en del ombygning.
Hvad er der i vejen med din pickup? Er det selve 'nålen', der bøjet eller knækket, skal du nok ha fat en ny, der kunne se ca. sådan her ud:
STY569.jpg

Men du er ikke den eneste ser det ud til. I denne tråd har The Canadian vist ca. samme behov som dig.
Måske kan Hans Jørn finde 2?
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Brugeravatar
snod

Lokalitet: Kolding

Indlægaf B&O Vintage » ons 18. nov 2015 22:37

Jeg er også en stolt ejer af en 104, står nu og spiller i soveværelset...jeg fandt pick upper måske var det her: http://www.pickupnaalden.com/english/tu ... ilips_6891,
https://shop.mantra-audio.co.uk/acatalog/Styli.html
http://www.tonar.eu/index.php?action=ta ... d=&lang=en

Held & Lykke
Dagplejer
Fritids Købmand med brugte vinyler og hi-fi, skrivemaskiner og andet sjovt jeg falder over.
Brugeravatar
B&O Vintage
Dobbelt profil, udelukket fra forummet

Geografisk sted: 4500 Nykøbing fritids branchemedlem
Lokalitet: Egebjerg Nykøbing Sj

Indlægaf ElisaLuna » ons 18. nov 2015 23:53

Tusind tak for jeres svar!

Ja, det er nålen der er knækket. Fantastisk, Snod! Mon han ser min tråd her? Er det til at fikse selv, hvis man ikke er pladespiller-wizard, men trods alt har lidt fingersnilde? :)

Jeg har lige kigget på de sider du linkede til og desværre uden held, men jeg må holde øje.

Endnu en gang tusind tak!
ElisaLuna

Indlægaf Fredmarantz » ons 18. nov 2015 23:54

Måske har jeg sådanne Pick-upper...nye/nos... Er ikke hjemme lige nu, men kan kigge i morgen aften.

Vh
Freddy
Fredmarantz
Redaktør

Lokalitet: Herning

Indlægaf ElisaLuna » ons 18. nov 2015 23:58

Det ville være HELT FANTASTISK, Freddy!

Jeg kan simpelthen ikke beskrive med ord, hvor meget jeg gerne vil have gang i oldemors gamle pladeafspiller. Tusind tusind tak!
ElisaLuna

Indlægaf Fredmarantz » tors 19. nov 2015 01:20

Jeg fandt i mellemtiden dette på en Hollandsk side:

http://www.grammofoon.com/frameset.htm? ... ntentFrame

og Pick-up specifikt:

http://www.hupse.eu/radio/reproducers/GP224.htm

Jeg kigger som sagt i morgen - jeg lover ikke noget, men jeg synes at jeg kan kende typen fra mit "lager".

Vh
Freddy
Fredmarantz
Redaktør

Indlægaf ElisaLuna » tors 19. nov 2015 12:54

Det er bare helt i orden! Og tak for hjælpen!

Troede beg skulle kigge efter en pick-up der hed 104 og det var der ikke nogen steder. Men det er simpelthen GP224 den hedder? Og så er det selve pladespilleren der hedder 104? Man lærer jo noget nyt hver dag.. Tak!
ElisaLuna

Indlægaf Fredmarantz » tors 19. nov 2015 15:48

Jeg tror da også liiige, at du bør kaste et blik på denne tråd - det ser ud til, at Vericon også er lagerførende i lidt af hvert - og måske endda den rigtige...??? Jeg vender tilbage i aften.

viewtopic.php?f=558&t=7367

Vh
Freddy
Fredmarantz
Redaktør

Indlægaf Fredmarantz » tors 19. nov 2015 23:59

Ok - så har jeg været i gemmerne og som jeg tror, det er, så har jeg, hvad du kan se på billederne. Det ser ud til at kunen passe på den headshell, som skal sidde på en Philips 104 pladespiller. Jeg har to af disse pick-up indsatser. den ene, som du kan se billedet er ny i original indpakning (men jo altså gammel) - den er helt sikkert aldrig brugt. Den anden er måske brugt, men ser umiddelbart fin ud.

Jeg har ikke specielt forstand på disse pick-up'er og kan godt skyde ved siden af ift, hvad du skal bruge, men jeg tænker, at det er den rigtige. Pick-up indsatserne ser ud til at kunen passe lige ind i det vedlagte pick-up hus, hvis type, du kan læse på selve huset.

Vh
Freddy
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Fredmarantz
Redaktør

Indlægaf ElisaLuna » fre 20. nov 2015 00:38

Det ser jo fantastisk ud! Det ligner jo mit hus, i hvert fald :) Så er det ligemeget at der står GP-224 på mit?

Er det meningen at man skal kunne hive huset af? Eller sidder der skruer?
ElisaLuna

Indlægaf Fredmarantz » fre 20. nov 2015 00:42

Jeg ved det virkelig ikke. Som skrevet, så har jeg ikke den fjerneste forstand på disse huse og pick-up'er. Jeg har dem tilfældigvis bare til at ligge. Måske andre kan være behjælpelige her? Mon ikke Philips "hus-monteringsmetode" var nogenlunde den samme på disse serier??

Det hus, som jeg har her, ser nærmest ud til, at kunne "hives" (forsigtigt) af - der er ikke skruer og andet, som man skal have skruet af.

Vh
Freddy
Senest rettet af Fredmarantz fre 20. nov 2015 01:30, rettet i alt 1 gang.
Fredmarantz
Redaktør

Indlægaf ole n 84 » fre 20. nov 2015 01:29

Ja pick-upen kan bare hives af.
ole n 84

Geografisk sted: da vinci parken aalborg
Lokalitet: Nordjylland

Indlægaf ElisaLuna » fre 20. nov 2015 13:55

Pick-uppen er hevet af. Tak :)

Umiddelbart ser det hele ret ens ud. Jeg har lige taget et par billeder af mit hus, for en sikkerhedsskyld. Især 'enderne' ser ret ens ud?
ElisaLuna

Indlægaf Fredmarantz » søn 22. nov 2015 01:39

Så....fatningene ser helt ens ud -

Jeg har her monteret min løse pick-up indsats i det Philips-hus, som jeg har. Og det ser helt rigtigt ud. I hvert fald passer min pickup-indsats med det hus, som jeg har her. Så er det bare , om det er noget, som du kan/vil/tør bruge?
Fredmarantz
Redaktør

Næste

Tilbage til Grammofoner