Hjææælp

Analog når det bedst

Hjææælp

Indlægaf vagnstaub » ons 25. nov 2015 22:28

Hej
Nogen der kan hjælpe med justering af grammofon nær Skanderborg
Luxman pd 370 med sme 3009 arm og grado gold spiller godt men i dag fandt jeg min tellarc lp med 1812 oveturen har aldrig været mer skuffet da kanonerne kom hoppede og dansede pick up og sprang rundt på lp en spørg om jeg er skuffet ja det er jeg

hilsen vagn
vagnstaub

Re: Hjææælp

Indlægaf pqrannes » ons 25. nov 2015 22:36

vagnstaub skrev:Hej
Nogen der kan hjælpe med justering af grammofon nær Skanderborg
Luxman pd 370 med sme 3009 arm og grado gold spiller godt men i dag fandt jeg min tellarc lp med 1812 oveturen har aldrig været mer skuffet da kanonerne kom hoppede og dansede pick up og sprang rundt på lp en spørg om jeg er skuffet ja det er jeg

hilsen vagn

Kendt problem der. Det er ikke sikkert, at det kan løses med en justering jf. viewtopic.php?f=587&t=3345#p30314

PQR
Bofa/B&O
Siemens/Klangfilm
Mono (og stereo)
Med mere.
Brugeravatar
pqrannes

Geografisk sted: 9240 Nibe
Lokalitet: Nibe

Indlægaf Torben » tors 26. nov 2015 02:16

Los Angeles Philharmonic med Zubin Metha "Also Spracht Zarathrustra" en Decca plade var min grammo tids store test!
Hoppede pick uppen ved Paukeslagene var den ellers lykkelige ejer rent til grin!
Den - og "1812" fra Telarc - samt "Nøddeknækkeren" fra samme mærke er de afgørende plader for om en Pick up kan klare mosten!
Telarc advarer selv på både "1812" og "Nøddeknækkeren" mod at spille for højt før man ser effekten på højttalerne!
Telarc havde dengang en yderst dynamisk optagemåde.
Den er mere kedelig nu!
Digital optagelser i den vildere klasse!
Decca lp var derimod en analog!
Men de der plader er jo yderligheder -så lyder resten af musikken godt på din grammofon - så fortvivl ikke!
Med hilsen Torben
ps. har faktisk en demo cd med mere af Telarcs vilde lyde på - inclusive flere kanonskud end der hører sig til på musikeksemplerne!
Torben
Udelukket fra forummet

Lokalitet: Allerød

Indlægaf Torben » tors 26. nov 2015 02:18

glemte at skrive at de nævnte plader er skåret så hårdt at en vel sporet pickup nål skulle kunne klare den, det var hvad vi dengang fandt frem til efter drøje nåle eksperimenter!
Mer hilsen Torben
Torben
Udelukket fra forummet

Lokalitet: Allerød

Tilbage til Grammofoner