Jeg fik lige hevet min BOFA PRV 3 frem fra gemmerne - og den skal jo have lidt gymnastik en gang imellem. En efter min mening fantastisk flot ting - med looks både ude og inde, som man ikke ser hver dag. Den er vel egentlig ganske "avanceret" med sin 19" - rackmonterings forplade, når man tager i betragtning, at den er fra slut50'erne. Anyway, så er den jo en fornøjelse at lytte til. Den præsenterer lyden (kun mono dog) i fuldt frekvensområde for FM og lyden er rigtig fin, men FM modtagelsen rækker kun op til 101/102 MHz (imod de sædvanlige 108 MHz). Alt virker som det skal på den - og ser ud til at være sluppet nådigt igennem årene.
Hvordan er det med den? - der findes jo også en PRV 2 (i øvrigt en radio, som Kong Frederik fik foræret med andre BOFA ting i det berømte møbel, som nu står på Struer Museum's Bang&Olufsen - afd.) Hvad er forskellen på disse to modeller - og hvor mange findes der tilbage af hhv. PRV 2 og PRV 3 mon?
Da jeg anskaffede denne radio for efterhånden længe siden - fik den en kyndig gennemgang af D.Duck - efter min hysteriske rengøring.
Den synes jeg godt, at man kan nyde lidt - og her er nogle billeder :-)