Setton RS220 Receiver

Om alt det, der på amerikansk hedder ”Solid State”

Setton RS220 Receiver

Indlægaf acj1980 » tors 28. jan 2016 21:41

For nogen tid siden besluttede jeg at jeg ville have noget andet til mit vintage hifi setup, jeg syntes ellers at min Sony Str v-5 er en fin receiver, men stor for bare s..... :lol: faktisk 18.5kilo , i og med jeg er flyttet i rækkehus og har naboer på begge sider og hvor her er så lydt så man kan høre at naboen fiser, så ville jeg gerne have noget lidt mindre end den.

Efter nogen tids søgen faldt jeg over denne her Setton, navnet er jo for nogen ukendt og særdeles kendt for andre, efter lidt snakken frem og tilbage landede vi på en passende pris.

Receiveren har kun haft 1 ejer der har haft den fra ny, da han købte den, havde han siddet og lyttet mellem denne model samt en Marantz en uspecificeret model som han ikke lige kunne huske, Setton receiveren vandt klart over konkurrenten, og har fornær 1 gang hvor den har været på værksted i 1982 for at få lavet en brændt udgang, spillet perfekt, hvilket den stadigvæk gør.

Den bærer lidt præg med mindre ridser, men alle tegn på forpladen er det skiseme.
Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede
acj1980

Re: Setton RS220 Receiver

Indlægaf Louis » tors 28. jan 2016 23:55

Det er sgu flot det skidt. Jeg har hørt meget om setton, men aldrig haft noget. Nu er jeg normalt ikke så vild med receivere, men den der er sgu køn!
Venligst Louis
Brugeravatar
Louis

Lokalitet: Hørning

Indlægaf pqrannes » fre 29. jan 2016 00:07

Louis skrev:Det er sgu flot det skidt. Jeg har hørt meget om setton, men aldrig haft noget. Nu er jeg normalt ikke så vild med receivere, men den der er sgu køn!

Havde du være med til træf sidste år, Louis, ville du vide alt om Setton, og endda have elsket deres receivere. Stakkels dig.

PQR
Bofa/B&O
Siemens/Klangfilm
Mono (og stereo)
Med mere.
Brugeravatar
pqrannes

Geografisk sted: 9240 Nibe
Lokalitet: Nibe

Indlægaf acj1980 » fre 29. jan 2016 01:33

Pqrannes, det må du fortælle lidt mere om ;-) evt til træffet, jeg er hvertfald super glad for den, det er lidt af et fund, tilmed 1 ejers :-)
acj1980

Indlægaf KlausM » fre 29. jan 2016 09:05

acj1980 skrev:Pqrannes, det må du fortælle lidt mere om ;-) evt til træffet, jeg er hvertfald super glad for den, det er lidt af et fund, tilmed 1 ejers :-)

Dejlig receiver, men det er Sony'en nu også.

Du kan da starte med at læse lidt i Eriks tråd om Setton, hvis du ikke har set den:

http://www.vintagehifi.dk/forum/viewtopic.php?f=569&t=3716&hilit=setton

Mvh Klaus
Acoustic Research AR-3a Improved, AR-10Pi, AR-11, AR-9
Sansui AU-11000A, TU-9900, SR-929
Hafler DH-220 XL-280 DH-500, XL-600
BeoGram 3000 med STAX UA-7 CF arm + Empire EDR-9
Brugeravatar
KlausM

Geografisk sted: Sjælland Region Syd-Øst
Lokalitet: Faxe

Indlægaf Captain Phoenix » fre 29. jan 2016 09:11

Og Erik / Cinemad præsenterede jo en del af sit Setton-grej på 2015-træffet
- se her: viewtopic.php?f=648&t=6289#p56861
Claus
Følg med på min YouTube-kanal om plader og musik her
Hjernekassen på P1 om hifi
Brugeravatar
Captain Phoenix

Geografisk sted: København
Lokalitet: 2500 Valby

Indlægaf Louis » fre 29. jan 2016 09:13

pqrannes skrev:
Louis skrev:Det er sgu flot det skidt. Jeg har hørt meget om setton, men aldrig haft noget. Nu er jeg normalt ikke så vild med receivere, men den der er sgu køn!

Havde du være med til træf sidste år, Louis, ville du vide alt om Setton, og endda have elsket deres receivere. Stakkels dig.

PQR

Jeg føler mig også meget uheldig nu.
Venligst Louis
Brugeravatar
Louis

Lokalitet: Hørning

Indlægaf acj1980 » fre 29. jan 2016 11:21

:p :p :p Jeg kigger lige, tak for tråden Klaus :p :p :p
acj1980

Indlægaf Cinemad » fre 29. jan 2016 18:32

Velkommen i Setton klubben :OLO:

Spørg endelig hvis der er noget særligt du vil vide.
Learning by doing wrong.
Brugeravatar
Cinemad

Geografisk sted: Midtsjælland
Lokalitet: Hvalsø

Indlægaf acj1980 » fre 29. jan 2016 23:10

Tusind tak for alle jeres kommentarer, især til dig Cinemad, du kan tro jeg nok skal spørge, jeg er møg nysgerrig efter at vide mere omkring det her niche produkt, som jeg har hørt så meget om.

Mange hilsner

Alex
acj1980

Re: Setton RS220 Receiver flere billeder

Indlægaf acj1980 » søn 31. jan 2016 19:25

Så fik jeg rengjort og åbnet receiveren op og fik kigget lidt i den, den har fået skiftet den ene hovedlyt i 1982, pudsigt nok, er det ikke det første man mistænker for at være en fejl, resten ser intakt ud, næste skridt er hvordan man tager den store plaxiglas plade af der sidder foran skalaen, måske du ved det cinemad? for jeg kan ikke få rengort der bag ved, receiveren har dels også problemer i kontakter og potmetre, så der skal pilles lidt for at få adgang til de forskellige ting.
Her få i så lidt billeder, det er vidst fra et ryger hjem :-(, men det lykkeds mig at få en rimelig rengjort

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede
acj1980

Indlægaf Cinemad » søn 31. jan 2016 20:40

Så vidt jeg husker sidder plexiglaspladen kun fast i de bøjler, der sidder i hver side. Bøjlerne er desværre ikke skruet på, men sidder med en låsering, der er sikret med en klart lak eller lignende.

Jeg har ikke turdet pille plexiglasset af på nogen af mine, men har i stedet rengjort dem ved at skubbe et stykke papir ind mellem plexiglasset og aluminiumsfronten. Det bliver ikke helt perfekt, men det lever jeg med.
Learning by doing wrong.
Brugeravatar
Cinemad

Indlægaf acj1980 » søn 31. jan 2016 21:45

Tak skal du have cinemad , jeg tør godt vove pelsen og tage det af, bare jeg ikke skal skille hele receiveren ad for det, så går det nok, den skal alligevel i næste uge skilles ad for rens og smøring samt have en omgang re-capping af lytter i forstærkerdelen
acj1980

Indlægaf Cinemad » søn 31. jan 2016 22:16

Du behøver ikke skille det hele ad. Forpladen er ret nem at skrue af, og så kan du komme til bagsiden.
Learning by doing wrong.
Brugeravatar
Cinemad

Indlægaf acj1980 » man 1. feb 2016 01:54

Fedt, tak for tip, det skal den blive så det sidste kan blive rengjort
acj1980

Næste

Tilbage til Vintage transistor-udstyr