Byd ind: hvad skal vi høre til træffet?

Re: Byd ind: hvad skal vi høre til træffet?

Indlægaf Captain Phoenix » ons 3. feb 2016 22:59

Hackenberg skrev:Er der nogen der vil byde ind med en OVERDREVEN effektblok? Eller monoblokke, måske?

Overdreven er den ikke. Og heller ikke mono.
Men jeg har en Harman Kardon Citation 19 stående på reservebænken*) her i huset og kan tage den med, hvis ikke andre melder sig.
Den er 2 x 100/180 watt i hhv 8 og 4 Ohm - og var i +25 år en fast del af set-up'et.
Den trak bl.a. mine JBL L300 - som jeg ALDRIG skulle have solgt - til kollektiv-festerne, så sygeplejerskerne på Diakonisse-stiftelsen 500 m væk ringede til politiet for at få os til at skrue ned... (Jeg synes personligt hellere at de skulle have sendt et hold sygeplejerske-elever over for at snakke med os).

Den blev serviceret hos JJ Teknik for nogle år siden, så den skulle være i orden.

*) Den står faktisk på loftet. På højkant. Og er sort - og svær at se i den dunkle belysning dér.
Den vejer også 17,6 kg, så den blev stående da husets frue knaldede tæerne ind i kanten på dens 7 mm tykke metalfront).
Det gjorde hun ikke...
Tror det var ét af de øjeblikke, hvor vintage-grej var mindst velkomment her (men hun kunne jo bare lade være med at gå op på loftet - der er kun hifi-apparater).
Claus
Følg med på min YouTube-kanal om plader og musik her
Hjernekassen på P1 om hifi
Brugeravatar
Captain Phoenix

Geografisk sted: København
Lokalitet: 2500 Valby

Indlægaf KlausM » tors 4. feb 2016 08:43

Med "all due respect" for Harman Kardon Citation 19 (og den er lækker), så er et sæt AR-9's belastning og strømtræk milevidt fra et sæt JBL 300. Der sidder to parallelforbundne 12" basser, hver på 2.8 Ohm i kombination med en sugekreds (bl.a. med en BP elektrolyt på 2500uF), så impedansen i dele af basområdet (<100 Hz) er omkring 1 Ohm. Samtidige forstærkere, der klarer mosten, kunne være Phase Linear 700, eller Dynaco ST-416.

Mvh Klaus
Acoustic Research AR-3a Improved, AR-10Pi, AR-11, AR-9
Sansui AU-11000A, TU-9900, SR-929
Hafler DH-220 XL-280 DH-500, XL-600
BeoGram 3000 med STAX UA-7 CF arm + Empire EDR-9
Brugeravatar
KlausM

Geografisk sted: Sjælland Region Syd-Øst
Lokalitet: Faxe

Indlægaf Hackenberg » tors 4. feb 2016 09:17

"Overdreven er den ikke. Og heller ikke mono.
Men jeg har en Harman Kardon Citation 19 stående på reservebænken*) her i huset og kan tage den med, hvis ikke andre melder sig.
Den er 2 x 100/180 watt i hhv 8 og 4 Ohm - og var i +25 år en fast del af set-up'et.
Den trak bl.a. mine JBL L300 - som jeg ALDRIG skulle have solgt - til kollektiv-festerne, så sygeplejerskerne på Diakonisse-stiftelsen 500 m væk ringede til politiet for at få os til at skrue ned... (Jeg synes personligt hellere at de skulle have sendt et hold sygeplejerske-elever over for at snakke med os).

Den blev serviceret hos JJ Teknik for nogle år siden, så den skulle være i orden."

"Med "all due respect" for Harman Kardon Citation 19 (og den er lækker), så er et sæt AR-9's belastning og strømtræk milevidt fra et sæt JBL 300. Der sidder to parallelforbundne 12" basser, hver på 2.8 Ohm i kombination med en sugekreds (bl.a. med en BP elektrolyt på 2500uF), så impedansen i dele af basområdet (<100 Hz) er omkring 1 Ohm. Samtidige forstærkere, der klarer mosten, kunne være Phase Linear 700, eller Dynaco ST-416."

FEDT! Battle of the amps.
Med venlig hilsen, Claus.
Brugeravatar
Hackenberg

Geografisk sted: Nordsjælland
Lokalitet: Gilleleje

Indlægaf Captain Phoenix » tors 4. feb 2016 09:23

KlausM skrev:...så er et sæt AR-9's belastning og strømtræk milevidt fra et sæt JBL 300...
Jamen så kunne JBL'erne sikkert "banke" AR'erne med stort set alle forstærkere 8)
Det er jo det jeg siger: Jeg skulle ALDRIG have solgt de L300'er...
HK Cit. 19 bliver hjemme :p
Claus
Følg med på min YouTube-kanal om plader og musik her
Hjernekassen på P1 om hifi
Brugeravatar
Captain Phoenix

Geografisk sted: København
Lokalitet: 2500 Valby

Indlægaf Hackenberg » tors 4. feb 2016 09:42

Captain Phoenix skrev:
KlausM skrev:...så er et sæt AR-9's belastning og strømtræk milevidt fra et sæt JBL 300...
Jamen så kunne JBL'erne sikkert "banke" AR'erne med stort set alle forstærkere 8)
Det er jo det jeg siger: Jeg skulle ALDRIG have solgt de L300'er...
HK Cit. 19 bliver hjemme :p

Nej! Tag den med!
Brugeravatar
Hackenberg

Indlægaf X-ray » tors 4. feb 2016 10:14

Hackenberg skrev:....så impedansen i dele af basområdet (<100 Hz) er omkring 1 Ohm. Samtidige forstærkere, der klarer mosten, kunne være Phase Linear 700, eller Dynaco ST-416."....
Ja - eller noget Tandberg... ÆÆ:Æ
TANDBERG Musikkanlegg - en virkelighet i stadig flere hjem
Brugeravatar
X-ray

Geografisk sted: Vestegnen.
Lokalitet: Ejby - Down Town

Indlægaf HrAndersen » fre 5. feb 2016 17:14

Altså en af mine helte fra så langt tilbage jeg kan huske, min far spillede ham altid;
Svend Asmussen fylder 100 år :OLO: d.28 Feb i år, and still going.

Hvis nogen ligger inde med gode vinyler af ham kunne vi måske tage en lille fødselsdags time i fri leg lokalet.

Jeg er også køber af vinyler, hvis nogen ligger inde med noget af ham de evt. vil af med.
Mvh
Michael

Jeg går primært efter udseende . . . det indvendige skal vi nok få styr på.
HrAndersen

Geografisk sted: 2200
Lokalitet: København

Indlægaf Helikon » fre 5. feb 2016 19:07

Det kunne være sjovt/interessant med et tema f.eks HK (ikke det tyske HK, det er mere en udendørsting..)
Kan se der er en der kan tage en Citation 19 med, jeg kan medbringe en Citation 16 og min kammerat Michael har vist en Citation 11 og en 12'er og det er muligt jeg kan støve en Citation 17 op også. Er nogen der har noget af det tidligere Citation ? Det kunne være sjovt om man kan høre de er i familie eller om de er vidt forskellige.

Fra den amerikanske side kunne Threshold være værd at se, eller noget ML eller Macintosh eller Scott for den sag skyld.

jeg stiller også gerne med Radforder af forskellig model fra MA25 over STA100 til TT100 - hvor ens lyder de?

Jeg har en fransk Audioanalyse B90 mkII den også medbringes til et fransk tema, hvis der skulle være stemning for det.
Nogen der har noget italiensk, Geloso feks. eller andet fra støvlelandet at byde ind med?

Ellers kunne jeg godt tænke mig at se noget Quad udstyr, det har der ikke været meget (noget) af de gange jeg har
været med.

Hifi før 1950 kunne også være et tema
Mvh Niels
________________________________________________________________________________________________

2 Radford MA 25, Lenco L 70 m. Telefunken S 500 tallerken - spindown tid 2.35, Studer D732, Leak Sandwich 600
Brugeravatar
Helikon

Lokalitet: Randers

Indlægaf Hackenberg » fre 5. feb 2016 19:19

Den Audioanalyse B90 ville se godt ud i "state of the art"-anlægget.
Brugeravatar
Hackenberg

Indlægaf his067 » fre 5. feb 2016 20:20

Helikon skrev:jeg stiller også gerne med Radforder af forskellig model fra MA25 over STA100 til TT100 - hvor ens lyder de?

Jeg kommer ikke i år (jeg havde planlagt det, men min mor fylder 95 d. 14. februar, så det må vente til næste års træf), men næste år tager jeg bilen med hvis jeg ellers kan finde en færge! Til den tid kan vi få en næsten komplet Radford serie, fra Series III til VI-prototypen. 8)
Oracle Delphi Mk 5.5, Mørch DP-8, PT: Ortofon SPU Royal N, NLE22 med batteriforsyninger, Lyngdorf CD2, Roon Rock, Lyngdorf TDAI 3400, Sansui PS 112C HT kabler, Martin Logan Vantage....og en frygtelig masse andet.
Brugeravatar
his067
Redaktør

Geografisk sted: Aberdeen (Det rigtige Whiskybælte. Nærmeste Brænderi: Glen Garioch)
Lokalitet: Aberdeen, Skotland

Indlægaf Helikon » fre 5. feb 2016 20:50

his067 skrev:
Helikon skrev:jeg stiller også gerne med Radforder af forskellig model fra MA25 over STA100 til TT100 - hvor ens lyder de?

Jeg kommer ikke i år (jeg havde planlagt det, men min mor fylder 95 d. 14. februar, så det må vente til næste års træf), men næste år tager jeg bilen med hvis jeg ellers kan finde en færge! Til den tid kan vi få en næsten komplet Radford serie, fra Series III til VI-prototypen. 8)

Fedt, så lad os vente til vente til næste år, så kan vi samle Radford og Woodside familierne :thumbsup:

Så vil jeg tage en Studer CD 732 med i stedet - godt nok ikke vintage men næsten, den er fra 1993
Mvh Niels
________________________________________________________________________________________________

2 Radford MA 25, Lenco L 70 m. Telefunken S 500 tallerken - spindown tid 2.35, Studer D732, Leak Sandwich 600
Brugeravatar
Helikon

Lokalitet: Randers

Indlægaf his067 » fre 5. feb 2016 21:22

Helikon skrev:
his067 skrev:

Fedt, så lad os vente til vente til næste år, så kan vi samle Radford og Woodside familierne :thumbsup:

Så vil jeg tage en Studer CD 732 med i stedet - godt nok ikke vintage men næsten, den er fra 1993

Det er en aftale.... :thumbsup:
Oracle Delphi Mk 5.5, Mørch DP-8, PT: Ortofon SPU Royal N, NLE22 med batteriforsyninger, Lyngdorf CD2, Roon Rock, Lyngdorf TDAI 3400, Sansui PS 112C HT kabler, Martin Logan Vantage....og en frygtelig masse andet.
Brugeravatar
his067
Redaktør

Geografisk sted: Aberdeen (Det rigtige Whiskybælte. Nærmeste Brænderi: Glen Garioch)
Lokalitet: Aberdeen, Skotland

Indlægaf Strandvaskeren » fre 5. feb 2016 23:19

Hackenberg skrev:Er der nogen der vil byde ind med en OVERDREVEN effektblok? Eller monoblokke, måske

Om den er mere overdreven end kaptajnens Citation skal jeg ikke kunne sige, men hvis vi skal se hvor hurtigt vi kan få elmåleren til at snurre, så har jeg en Krell KSA 50 jeg kan tage med.
Hygge..
Thomas
Brugeravatar
Strandvaskeren

Lokalitet: Hedehusene

Indlægaf Hackenberg » søn 7. feb 2016 12:13

SÅ LIGNER DET NOGET!

Til den store sal lørdag eftermiddag er vi ved at have linet noget op:

KlausM tager Yamaha-sættet med. Han har også tilsvarende højttalere, ellers kan Gottschalck tage sine NS 1000'er med? Det kunne være meget overlegent.
Sentec-sættet med højttalere. Måske kan vi låne nogle Carlsson'er fra næste indslag.

State of the art-anlæget rummer foreløbigt to grammofoner. En fra Vagten, som også tager sine AR 9'er med, og en fra Gottschalck. Vi har to forforstærkere som er overraskelser og to effekttrin. Krell KSA 50 fra Strandvaskeren og Helikons Audioanalyse. Er der en til der vil flashe sine specielle (dyre) højttalere?

Der har også været efterspurgt noget rundstrålende. Carlsson/Sonab er på banen + noget fra Herren på Hald. Er der andre der vil supplere denne opstilling med andre højttalere? Eller forstærkere. Måske noget mindre Scentec?
Brugeravatar
Hackenberg

Indlægaf Hackenberg » tors 11. feb 2016 10:43

NYE KANTER PÅ ENHEDERNE?
Hvis du vil have nye kanter på et par basser kan du medbringe dem til træf.
Du skal selv skaffe de rigtige kanter og lim hos f. eks. http://www.repairyourspeakers.com/index ... me&lang=EN eller http://speakerrepairshop.nl/index.php?a ... me&lang=EN.
Send mig først en PB.
Brugeravatar
Hackenberg

ForegåendeNæste

Tilbage til Vintagehifi træf 2016