Technics Sh-10e pære

Analog når det bedst

Technics Sh-10e pære

Indlægaf Louis » tors 11. feb 2016 11:49

Jeg håber i lige kan hjælpe med hvad for en pære jeg kan bruge til at erstatte den originale pære i powersupply'et.
Jeg troede lidt det var en smal sag lige at tjekke, men jeg kan simpelthen ikke finde ud af det. Tekniske termer er ikke lige mig.

På pæren står der vistnok "max 377" men det er svært at tyde. Så måske er der et kommer jeg har misset.
Ydermere har jeg læst denne tråd, dog uden at blive klogere - http://www.vinylengine.com/turntable_fo ... hp?t=37932

Er der nogen kan fortælle mig hvad for en pære jeg skal bruge - evt linke til en, så jeg kan få det helt op og spille ;)

Hvis det gør nogen forskel så er det her en 110v model.
Venligst Louis
Brugeravatar
Louis

Lokalitet: Hørning

Re: Technics Sh-10e pære

Indlægaf Fredmarantz » tors 11. feb 2016 13:11

Har du taget pæren ud?

kan du sætte et tydeligt billede op her? (et billede af hele pæren incl. sokkel eller ende) - mål pr. skydelære (hvis fx pladsen i strømforsyningen er stram)

Står der andet en "377" på den - Er det en LED eller glødelampe?

på dit link skrives der om, at pæren er en 6V -

Jeg har en del forskellige miniature lamper til Marantz - og har jeg ikke den rigtige, så kan jeg nok lede dig på sporet, men det kræver nogle flere oplysninger + billede (ovenstående) først. :-)

Vh
Freddy
Fredmarantz
Redaktør

Lokalitet: Herning

Indlægaf Fredmarantz » tors 11. feb 2016 13:19

Fredmarantz
Redaktør

Indlægaf Fredmarantz » tors 11. feb 2016 13:21

Den er (hvis det altså ER den) - også her:

Spørg evt. sælger, om den relativt høje shipping nu også stemmer - elelr han vil sende for mindre.

http://www.ebay.com/itm/Eiko-377-Miniat ... sr&vxp=mtr

Vh
Freddy
Fredmarantz
Redaktør

Indlægaf Louis » tors 11. feb 2016 13:56

Jeg prøver lige at se om jeg kan skyde et billede af den. Jeg har ikke loddet den ud endnu.
Venligst Louis
Brugeravatar
Louis

Indlægaf hificlassic » tors 11. feb 2016 16:45

Arnborgmanden har haft skiftet min, så han ved helt sikkert hvad det er for en pære
DIY BBC LS5/8, Lenco F50-8, Threshold FET Two, Crestron amps, Sentec EC-8. I Stuen JVC/Victor SX-3 på Quad Vena
Brugeravatar
hificlassic

Geografisk sted: I skovens dybe stille ro
Lokalitet: Silkeborg

Indlægaf Tonni » fre 12. feb 2016 07:34

Hvis tråden på vinylengine er korrekt, kan du med fordel bruge en 8V 20-30mA pære. Den vil holde længere end en 6,3V do. og stadig give lys nok.
Ellers vil en LED og en 1N4007 (eller lignende) samt en modstand på 39 Ohm kunne gøre det...
Her er diagrammet:
merg_led_13[1].gif
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Bare det GLØDER!!!
Brugeravatar
Tonni

Geografisk sted: Det sorte Jyllands næserod, Lidt norden for arret!
Lokalitet: Dalbyover

Indlægaf Louis » lør 13. feb 2016 15:26

Det tog lidt tid men her er billederne ;)
Jeg er ingen ørn til det elektroniske, så hvis jeg kunne nøjes med at skiftet pæren ville det være dejligt, uden modstande osv:)
Og så vil jeg hellere finde en rigtig pære, eller tæt på:)
Jeg tror bare det er en almindelig pære. Her er lidt billeder, den måler 5 mm i diameter.

Billede

Billede

Billede
Venligst Louis
Brugeravatar
Louis

Indlægaf Louis » søn 14. feb 2016 12:57

Er der ingen der har et godt bud på denne pære :( ;)

Jeg har prøvet at skrive en besked til Arnborg manden, men nu må vi se om han ser det. Jeg synes umiddelbart ikke helt den ligner dem du linker til Freddy - men jeg er jo ingen ekspert;-)
Venligst Louis
Brugeravatar
Louis

Indlægaf Fredmarantz » søn 14. feb 2016 13:01

det ligner slet ikke dem, jeg linker til. Men mit bud er, at du skal lede efter en såkaldt

"Wirelead" 8V 40mA - pære ( søgningen kan hedde "miniature lamp" - kombineret med "Wirelead" og så kigge efter de nævnte værdier.

Måske har jeg sådanne - jeg kan kigge. Du KUNNE måske måle over de to punkter, hvor ledningener er fæstnet i printet - så vi kan få en indikation på voltagen , men den er ikke altid skudsikker. har jeg oplevet et par gange med Marantz. .

Men hvad vigtigst er, de kan skaffes :-)

Vh
freddy
Fredmarantz
Redaktør

Indlægaf Louis » søn 14. feb 2016 13:05

Fredmarantz skrev:det ligner slet ikke dem, jeg linker til. Men mit bud er, at du skal lede efter en såkaldt

"Wirelead" 8V 40mA - pære ( søgningen kan hedde "miniature lamp" - kombineret med "Wirelead" og så kigge efter de nævnte værdier.

Måske har jeg sådanne - jeg kan kigge. Du KUNNE måske måle over de to punkter, hvor ledningener er fæstnet i printet - så vi kan få en indikation på voltagen , men den er ikke altid skudsikker. har jeg oplevet et par gange med Marantz. .

Men hvad vigtigst er, de kan skaffes :-)

Vh
freddy

Absolut - Jeg vil prøve at søge lidt - hvis du har en Freddy - så er jeg i hvert fald aftager;-) Jeg skal se om jeg kan få målt i aften. Montere jeg en pære med forkert værdi, sker der vel ikke andet end den springer?

EDIT: har jeg ret hvis det her ser fornuftigt ud. http://www.electrokit.com/en/instrument ... wire.49353
Senest rettet af Louis søn 14. feb 2016 13:07, rettet i alt 1 gang.
Venligst Louis
Brugeravatar
Louis

Indlægaf Fredmarantz » søn 14. feb 2016 13:06

ahhh - den kan i princippet trække så meget strøm (mA) at noget i kredsen bagved står af. Men 0,04A ( 40mA) er meget brugt i disse lamper. - derfor gætter jeg på den.

Vh
Freddy
Fredmarantz
Redaktør

Indlægaf Fredmarantz » søn 14. feb 2016 13:08

denneher kunne være et hurtigt hiv i aftrækkeren :-)

http://www.ebay.com/itm/Miniaturlampe-8 ... SwD0lUkw86

Der satses ikke alverden - og måske (sandsynligvis den rigtige.)

Vh
Freddy
Fredmarantz
Redaktør

Indlægaf Louis » søn 14. feb 2016 13:10

Fredmarantz skrev:ahhh - den kan i princippet trække så meget strøm (mA) at noget i kredsen bagved står af. Men 0,04A ( 40mA) er meget brugt i disse lamper. - derfor gætter jeg på den.

Vh
Freddy

Jeg må hellere måle efter, for en sikkerheds skyld.
Venligst Louis
Brugeravatar
Louis

Indlægaf Fredmarantz » søn 14. feb 2016 13:14

det ville jeg også gøre.

Meld tilbage...så skal vi sgu nok få det løst.....

Edit: Jeg har kigget i mit lager - og kan se, at jeg har 8V 60mA til Marantz skalapinde og scopbelysning - stereolamper osv....

Vh
Freddy
Fredmarantz
Redaktør

Næste

Tilbage til Grammofoner