Hej Denis
Spændende med et godt projekt - Det kan man få mange gode timer til at gå med.
Lidt om Lenco'er. Der findes et utal af projekter med Lenco L75. Det er en rigtig fed pladespiller, man kan nå rigtig langt med.
De er umulige at slide op - næsten. et nyt mellemhjul skal der til engang i mellem. Lenco'en er forholdsvis nem at skille ad, og samle igen - Kommer du i tvivl er der masser vidende mennesker at spørge, både her til lands og i resten af verden. Og så er der et utal af tweaks man kan prøve af. Dobbelttallerken, med leje osv.
Jeg vil foreslå dig at begynde at tænke på om der skal ny arm på pladespilleren, eller ej. Og hvordan den skal monteres.
De to pladespillere du viser frem er jo meget specielle pladespillere. Den øverste er lavet af Birkefinér, det kan du købe i Silvan og selv lime sammen - Det er en nem og billig måde at komme igang på. Derefter kan du arbejde med udseendet med olie og skibslak eller hvad man vil.
Den nederste er jo lidt mere speciel - Ikke køn, hvis du spørge mig. Sådan et stykke træ er nok sværere at få fat i - Og Lenco'en fylder nok lidt ´mere end hvad der kan være det.
Når det så er sagt er ingen af de to pladespillere lavet med Lenco som udgangspunkt. Så jeg vil anbefale dig ikke kigge på
Lencoheaven og se deres projekter, det giver nok et bedre billede på hvad der er mere realistisk.
Til spørgsmålet om det er et stort projekt - Ja, det tager væsentligt længere tid end en eftermiddag